lurad :(

dag 30 idag blev förvandlad till cykeldag 1 !!!!

Mens med andra ord och det är inte utan att jag känner mig lite ledsen, inte så farligt ändå för innerst inne visste jag ju att den va påväg.
Men jag kan ju inte låta bli att fundera och verkligen undra VAD som är felet??
Varför lyckas vi aldrig bli gravida ?? önskar så att jag i alla fall kunde få veta vad det beror på !

Jag såg hur ledsen & besviken E blev när han förstod att mensen kommit :(
Det gör så ont i mig att göra honom så besviken, ville egentligen bara säga ett enda ord till honom - Förlåt :(

känns varenda gång som om det är mitt fel och jag vill inte att han ska behöva gå igenom detta!
Han trodde stenhårt på dr L och jag tror att han känner sig lite lurad. Hon sa till honom att vi inte skulle behöva göra fler ivf och han trodde henne.... det gjorde inte jag,

det enda som gör att jag inte bryter ihop denna gången är att mensen gör att Ivf: et närmar sig!
Jag kan ju vara glad att den kom på beräknad dag så jag kan börja som jag ska !

Känns konstigt, tror inte E kommer vara lika engagerad denna gången för han verkar mer sorgsen och har ingen lust ! Han trodde verkligen inte vi skulle behöva gå igenom detta igen !

Även om vi har EN sista ägglossning kvar att pricka in, så tror jag ju inte att det kommer fungera!
dessutom så börjar jag ju spraya en vecka efter ägglossningen och skulle det bli ett mirakel så vet jag inte vad som händer med det när jag börjar spraya min klimaterie-spray....?? det kan ju inte vara bra!?
Men en enda vecka efter ägglossning syns ju inget på ett eventuellt graviditetstest heller så jag måste ju börja med sprayen !

Usch det är med en skräckblandad förtjusning som jag ser fram emot det här försöket!
En del av mig är LIVRÄDD & den andra delen är nog förhoppningsfull och ser fram emot det!
Om 21 dagar tar jag alltså den första puffen och då är vi igång!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Jag tänkte bara kommentera dina funderingar kring vad som händer när du börjar med sprayen, trots att du inte vet om du då kan vara gravid. När vi gjorde ivf tidigare i våras sa kliniken att man bör avstå från sex under den cykel man börjar med sprayen, men de sa samtidigt att om det skulle vara så att man trots allt blivit gravid så har sprayen inte någon "aborterande verkan", dvs. en graviditet kommer inte att avbrytas av att du tar sprayen. Jag tolkade i alla fall detta som att man inte behöver vara rädd för att göra någon skada för ett eventuellt foster om man börjar spraya som planerat. Jag håller tummarna!

2010-07-13 @ 18:03:29
Postat av: Nina

På vår klinik sa de att man absolut inte får ha oskyddad sex den cykeln man ska spraya... :(

2010-07-13 @ 18:38:35
Postat av: Tea

De uppgifterna har vi också fått.

2010-07-13 @ 19:31:38
URL: http://langrean9manader.blogspot.com
Postat av: Carro Tjäder

Vi fick heller inte "chansa" men det gjorde vi ändå så klart :-) hi hi. Nästa gång kommer vi nog hoppa över sexandet och sorgligt nog känns det som att det inte gör ngt...

2010-07-13 @ 19:42:59
URL: http://carolinatjader.blogg.se/
Postat av: Ettvanligtliv

Det är ju bara ert första försök efter att ni blivit frisk från kuren. Det betyder ju att ni har lika stor chans som andra friska att få barn. Ingen kan ju ge er en dunderkur som garanterar er att bli med barn på första försöket. Jag och min pojkvän är inne på vårt andra försök som friska från bakterien. Tror inte att det lyckats nu men har ändå inte gett upp hoppet. Chansen för ett friskt par är ju 1 på 10 eller nått vid varje cykel/försök.



Hang in there.

Kram

2010-07-16 @ 11:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0