om kliniken !

Några av er blev nyfikna på vart jag varit så här kommer lite info :)

Det är en privatklinik i Sundsvall och besöket kostade 300 kr.
Läkaren heter Ludmila Ondrasek och telefon till kliniken är 060-172060
Det är telefontid mellan kl 8-9 och väldigt svårt att komma fram.

Jag hade en väldig tur att jag fick en tid då dom egentligen hade fullt och gick på knäna för att hinna med alla !!
När jag läste om ludmila va det många som beskrev henne som helt underbar och jag va ändå lite skeptisk och undrade vad det va för underbart med henne !
Men det va ett annorlunda gynekolog besök än någonsin tidigare.

vanligtvis sitter man och gömmer sig i väntrummen och skäms men här va allt väldigt öppet och flera kvinnor runt 45-50 pratade med oss och önskade oss lycka till med barngörandet - trots att vi inte ens berättade att vi va oförklarligt barnlösa ?!

Och det är verkligen inte vanligt att läkarna kramar & Pussar oss på kinderna när vi skulle gå, vilket ludmila gjorde, men det kändes väldigt naturligt att krama henne. Hon kändes som en snäll mormor ungefär.
Och det va många lycka till och hon va så säker på att vi skulle lyckas, så den positiva energin snålades det inte med ;)

Det som mest gör mig glad med allt detta är att vi är igång och försöker med något i alla fall. Jag va så nere och deppig över att allt bara skulle stå still i flera månader. Att hela vårat liv låg i händerna på ett semesterstängt sahlgrenska. Det va så jobbigt för psyket att veta att vi inte kunde göra något för att förändra vår situation. Så därför va det helt underbart att bara få ta ett steg närmare målet. Även om inte detta hjälper så är det ett steg i rätt riktning och det släpper lite på den hjälplösa känslan.

för er som undrade vad hon gjorde, så va det ett blodprov, dom kollade mitt blodtryck, sen en gynekologisk undersökning där hon tog ett tops prov - kikade på det i mikroskop och sen avslutades det med ett ultraljud, sen va det klart !

Så nu kan jag äntligen koppla av lite och kladda loss med mina äckliga krämer här i 3 veckor, sen har jag nog med hopp för att orka överleva sommaren ;)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack för förklaringen! Hoppas att det löser sig med "kladdet" och att det här är lösningen för er!



Kram fran Lisa

2010-06-09 @ 20:06:17
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: ettvanligtliv

Hejsan! Vad härligt att ni bestämde er för att besöka tant L, och att hon upptäckte bakterien! Känner på mig att vi kommer att lyckas bägge två. Försök hålla kvar vid känslan ni fick när ni besökte henne. Hon är fantastisk.



Kram!

2010-06-15 @ 10:04:55
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: safiyo mohamed

hej

jag vill traffa ha tid ludmila ondrasek



tack

2010-10-29 @ 16:00:44
URL: http://salvia gatan 63 424 40angered

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0