om läkare

Nån frågade mig vilken läkare jag har på sahlgrenska..... ja du... om jag ändå visste det ???
När vi kom dit första gången va det en kvinnlig läkare som gjorde ett vul på mig men sen dess har jag aldrig sett henne igen, vet ej vad hon hette. ALLA andra gånger vi har varit där har vi fått olika barnmorskor och läkare VARENDA GÅNG! Så det finns ingen som jag känner igen och det gör ju sitt, att man inte känner sig trygg och att ingen vet vad just VI har gått igenom !
Så jag antar att jag inte direkt har nån speciell läkare??
Har ni andra det ??

önskar så att vi hade haft pengarna att gå privat, känns som om de bryr sig lite mer om sina patienter.
För sahlgrenska bryr sig inte ett skit i alla fall.
Det gjorde dom inte på mitt sjukhus här i stan heller, den läkaren som skrev remissen såg jag oxå bara EN gång... kanske borde ta tag i detta och hitta nån läkare som vill ta sig an mig på riktigt, men hur gör man det då ?? Finns ju aldrig nån som har tid !

Skulle väldigt gärna vilja träffa en läkare i sundsvall som någon tipsade mig om, men det ligger ju i andra sidan landet - alldeles för långt bort! Fast hade jag fått tag på henne så hade det kanske vart värt det ??

Just nu är det extra jobbigt att läsa bloggar.... känns som om ALLA är gravida, utom just jag förståss !
Så jag måste försöka skära ner på läsandet för det gör mig bara illa just nu!


Kommentarer
Postat av: Kix

Jag går hos den där läkaren i Sundsvall som du antaglien syftar på, UNDERBAR människa. Fast jag bor ju rätt mycket närmre också... :)



Kix

2010-05-18 @ 22:55:39
URL: http://kix.bloggplatsen.se/
Postat av: Mickan

Ja skär ner på läsandet om du känner så. Du får känna så! Otroligt tråkigt med lång väntetid för er nu, kan inte annat än skicka dig en kram och massor av omtanke. Det är fruktansvärt jobbigt, orättvist och stressande att behöva gå och vänta i ovisshet all den här tiden. Även om vi inte alls känner varandra så hoppas och tror jag fortfarande att du ska få bli gravid en dag (och eftersom jag tror så ber jag, hur provocerande du än tycker att det låter just nu med en tro på en god Gud..) Jag tänker på dig fina du, kämpa på och visa er sårbara för varandra och tillåt varandras olika uttrycksätt i sorgen. HOppas att du kan njuta av vårvädret!! Kramar!!

2010-05-19 @ 08:10:58
Postat av: Mickan

Och förresten, vi hade också olika läkare nästan varje gång vi besökte SU... när vi gjorde andra IVF:en så kände man ju dock igen dem. Köp en trisslott och skrapa fram en miljon i eftermiddag :-)

2010-05-19 @ 08:12:39
Postat av: Carolina Tjäder

Min blogg kan du läsa helt riskfritt, jag lovar ;-)

Vi har just beställ ett 3 pack IVF till hösten på Carl von Linné kliniken i Uppsala. Våra först 2 IVF:er gjordes på Liköpings Universitets sjukhus.. Det var exakt så du beskriver det.. Olika läkare och sköterskor varje gång. Det var rena rama "löpandeband-principen" där.. Sen är det ju det där med pengar.. Det är orättvist och frustrerande att vi ska behöva betala, dessutom fick vi bara 2 försök gratis medans andra patienter i andra landsting får 3.. Men tyvärr kan vi ju inte göra ngt åt det.. Vi sparar som f*n, unnar oss ingen semester i år och resten lånar vi.. Man har ju inget val.. Hoppas nu att du kan se njuta av sommaren, ta en liten paus och återhämta krafterna inför hösten!



Kram

2010-05-19 @ 09:03:18
URL: http://www.barro55.spaces.live.com
Postat av: avlängtantilldig

Min blogg gör också fortfarande skäl för sitt namn... Vad jobbigt att hamna hos läkare som inte verkar fatta vilket jobb de valt, ska man jobba med barnlösa måste man ju för fasen ha empati!

Vi går inte privat, vi går på sjukhuset i stan, men har nog haft tur med var vi bor... I och för sig har vi också fått träffa flera olika läkare under resans gång, men nästan alla där är väldigt omtänksamma och trevliga. Även om de har så himla mycket att göra och patienter kommer på löpande band så tar de sig ändå extra tid med en om man behöver det. Det känns som att de verkligen bryr sig. I och med att vi misslyckats helt och känner oss väldigt frustrerade(inte ens fått några ägg befruktade) så frågade de om vi ville träffa nån av läkarna och gå igenom allt och planera hur vi ska gå vidare och vi fick själva välja vem utav de läkare vi träffat vi ville få en tid hos.

2010-05-19 @ 10:00:30
URL: http://enmammautanbarn.blogspot.com
Postat av: Mariana

Hej, det var jag som undrade om vilken läkare du hade.Jag hade oxå olika personer varje gång och jag ifrågasatte detta och då kom det fram att man har en egen ansvarig läkare och jag har lärt mig att man kan kräva att man har just den personen så ofta det bara går.Jag har tjatat om detta varje gång och senast jag var hos läkaren bad jag honom anteckna i journalen att just han skulle vara med nästa ultraljud och äggplock och det gjorde han. Jag har som sagt Lars Nilsson och lyckos oss som kan ha tillgång till honom på SU eftersom .....Lars har forskat och undervisat inom reproduktionsendokrinologi sedan slutet av 60-talet och är en av världens mest erfarna IVF-läkare - verksam sedan 1981. Har handlett flera doktorander för medicinsk avhandling och ingick i teamet som genomförde första lyckade IVF-behandlingen i Sverige och Norden. Lars Nilsson är en av Sveriges absolut främsta gynekologer inom reproduktionsendokrinologi och är även en välrenommerad föreläsare.



Försök få byta grupp/läkare så du får han, när man besöker honom så har han alltid världens tid och lyssnar och svarar gärna, han har själv genomgått detta problem en gång i tiden.Jag hade läkare som Antonia, Snorri osv men dom är så långt ifrån Lars nivå! Om du vill så kan jag tipsa dig om hur du lättare får han som din läkare.



2010-05-19 @ 10:32:15
Postat av: Fialisa

Det är konstigt hur man kan uppleva saker olika. Jag går också på SU men tycker att personalen är fantastisk. Jag har visserligen också haft olika läkare och sköterskor - och visst är alla olika och vissa gillar jag bättre än andra. Första IVF-försöket hade vi Krystof (tror jag han heter) de flesta av våra besök. Han är helt fantastiskt bra och väldigt duktig. Nu på senaste FET hade jag en kvinna som jag inte tyckte lika bra om, men hon var ok. Men jag tycker ändå att alla överlag verkar vara väldigt snälla och förstående och frågar hur det är. Jag känner mig nöjd än så länge. Men du kanske har haft otur och hamnat hos de "sämsta" och minst empatiska av dem.

Hoppas att du snart mår bättre igen.

Stor kram

2010-05-19 @ 10:59:13
URL: http://varresatilltre.blogspot.com/
Postat av: ettvanligtliv

Hej,

Ludmila Ondrasek heter läkaren i Sundsvall. Hon är en fantastisk kvinna som får en att känna sig lugn och trygg. Det är inte ovanligt att hon ger dig en puss på kinden eller håller din hand. Hon ger allt till sina patienter. Om du får chansen att besöka henne så borde du det. Annars så finns det säkert lika trevliga gynekologer där ni bor.



Har ni kollat upp vagniell bakterios?

2010-05-19 @ 12:01:09
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: mia

Hej!



Jag har blivit jättebra mottagen av dom på vår klinik malmö. Dom är jättetrevliga och dom ringer ibland och kollar hur man mår och så =)

2010-05-19 @ 17:43:53
URL: http://www.prackan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0