privat

Okej, detta är väl egentligen väldigt privat, men eftersom jag är anonym så lättar jag mitt hjärta ändå.
Efter att ha levt sexlöst nu i ca 2 månader (efter ivf:ande och ruvande + mens såklart ) så skulle jag och mannen äntligen ha lite mysigt nu när mensen äntligen försvunnit.

Och jag kan inte säga annat än att jag är såååå besviken.
Jag är helt supertorr nu efter ivf:n så det gjorde ju bara ont och blev inte alls trevligt, mer som ett tvång :(
FAN OXÅ !

Ska det vara såhär nu då..... åhh jag blir så himla trött på allt.
Nu när vi ligger i ett mellanläge och ska försöka hitta tillbaka till varandra och älska varandra igen så är hela mitt underliv helt förstört ! känner mig trasig och blir irriterad för att det gjorde ont!

Visst beror det väl på alla hormoner, progesteron skiten och att ha använt trosskydd i nästan en månad... och sen när mensen kom kunde jag inte ens använda tampong, gjorde riktigt ont eftersom det va så torrt !

Är det bara för mig det är såhär ?? Eller har ni andra oxå förändrats därnere av alla hormoner ?

Jag är nu livrädd över att det kommer fortsätta vara såhär ? Hur får man slemhinnorna att återgå till det normala ??
Hur får jag bort den torra känslan?

Detta är faktiskt ett stort problem.... om jag (innan vår barnlöshets historia) hade hört om ett par som inte hade haft sex på nästan två månader så hade jag ju garanterat trott att förhållandet va dödsdömt och att det va helt kört. Finns ju inga normala par som inte har sex på två månader utan att ha seriösa problem !

så nu när vi äntligen kunde, så blev allt bara så fel.... så här kan vi ju inte ha det !
min lust är ju inte direkt på topp nu, men efter det här så är den ju nere på noll .
Som om vi inte har nog med problem i vårt förhållande!
Hur ska vi resa oss som par om vi inte kan hitta tillbaka till något som va förut !?


Kommentarer
Postat av: Monica

Kan det inte funka att använda glidmedel?

2010-09-30 @ 23:22:47
Postat av: Nina

Hej, det finns på apoteket specialcreme som man kan tvätta sej med där nere så balansen blir återställd sen kan man använda glidmedel det brukar hjälpa. Men det mesta sitter nog i huvudet, försök att slappna av och tänk på hur det var innan ni gjorde ivf. Gå ut och ät en middag, ta ett glas vin och prata om annat än barn och ivf. Hoppas det hjälper lycka till Kram

2010-10-01 @ 08:00:25
Postat av: LindaT

Hej,



Är i samma sits som du. Har gjort två IVF och efter det senaste så blev jag också helt torr. Inte alls skönt att försöka ha sex. Någon vecka efter mensen så blev det bättre men lusten i huvudet har fortfarande inte kommit tillbaka. SEX för mig just nu och de senaste åren har varit en lösning på att få barn inte det mysiga och intima som det ska vara mellan två kära människor.



Hoppas innerligt att balansen i underlivet kommer tillbaka snart.



Kram

2010-10-01 @ 08:07:56
Postat av: ettvanligtliv

Har ju inte själv gjort IVF men har problem med torrhet ibland. Tant L ordinerade mig att använda Ovesterin en gång om dagen, man ska även använda den som glidmedel. Det ska återställa slemhinnorna. Jag tycker att det hjälper mig.



Kram!

2010-10-01 @ 08:37:54
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: p

Ett litet tips om det där med tamponganvändningen: testa menskopp. Om du nu inte tycker det är skitäckligt med blod vill säga, men det är ju ändock ditt eget. Jag fick alltid svampsymtom och irritation så fort jag använt tampong och det slipper jag helt med koppen.

2010-10-01 @ 08:45:58
Postat av: Anonym

Det är nog ganska vanligt med alla hormoner tyvärr. Men det går över. Och innan dess, använd glidmedel. Inget mysigt med sex när man är torr

2010-10-01 @ 15:24:05
URL: http://ml80.blogspot.com/
Postat av: Candra

Finns jätte bra glidmedel på apoteket, jag köpte ACO:s och den kan man även låta vara kvar där inne utan att den gör skada. En liten vit/rosa flaska är det och om du är osäker så fråga personalen bara, det gjorde jag och dem rekomenderade ACO:s glidmedel.



Har samma problem nu samt att det är obehagligt så därför köpte jag den och eftersom att man är så känslig där nere så behöver man ha något som är snällt.

Lycka till

2010-10-01 @ 15:54:29
URL: http://hizukiblogg.cryptorize.com/#home
Postat av: Anonym

Det finns hjälp att ta till på samma avdelning där du går på ivf, Stina Järvholm heter hon!

Och du, man behöver inte ha större problem i ett förhållande för att sexlivet avstår i några månader en period i livet.

Mariana

2010-10-01 @ 17:57:45
Postat av: Tove

Hormoner påverkar ju allt sånt. Du blir helt säkert som vanligt igen den dagen då du är hormonfri.



Hamnade här av en slump och önskar er all lycka till, det kommer säkert gå till slut!

2010-10-02 @ 16:57:11
URL: http://snovas.blogspot.com
Postat av: F

Ett förhållande behöver absolut inte vara dödsdömt bara av den anledningen att man under en period inte har sex. Jag skulle nog snarare påstå att det står värre till med förhållandet i de fall där en partner känner ett "tvång" till sex, lusten infinner sig inte och man känner att man inte får förståelse för ett nej.



Jag och min man älskar varandra över allt, vi har ett bra äktenskap och har gått igenom mycket som har stärkt oss som par. I de perioder när vi har varit som mest aktiva med ivf (avlöstes ganska tätt ett tag med ET och påföljande FET), så har vi haft sexuppehåll. Det längsta tror jag varade i ett halvår. Inga problem, vi kan vara nära varandra på andra sätt.



Så slapnna av och låt det ta den tid det tar! Endast sexlivet är inte en avgörande indikator på hurvida ni har ett bra förhållande eller inte:-)

2010-10-04 @ 07:47:47
Postat av: ettvanligtliv

Hej vännen, hur är det? Du har inte skrivit något på ett tag. Blir lite orolig.

Tänkte bara säga att man kan ju ha sex och vara nära varandra på andra sätt än det vanliga ;)

Det är ju också lika viktigt att bara kunna mysa tillsammans och vara nära varandra.



Kram!

2010-10-05 @ 08:27:56
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Carro

Du kan vara lugn, det finns absolut par som inte har sex speciellt ofta utan att ha problem :-) alla har inte sex flera gånger i veckan. Jag tor att det är lika normalt att man har sex någon gång i månaden. Speciellt för dom som genomgår IVF.



Håll ut!

2010-10-05 @ 15:00:05
URL: http://carolinatjader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0