förlossnings tankar.

Sammandragningar... ?

Ja jag antar att det är det jag har... flera gånger om dagarna drar magen ihop sig som ett russin och blir helt stenhård. Inte skönt alls
Önskar jag kunde sett det som ett tecken att det börjar närma sig men det har hållt på så i många veckor så jag tror inte det.

fast jag inbillar mig att det gör lite ondare nu ?
eller jag vet inte... är trött på att "leta symptom" om att det skulle vara pågång.
Och vi har ju inte ens kommit fram till BF- datum än :(

Men då jag ändå hela tiden trott att vi kommer få en liten bebis så har jag inte varit direkt rädd för förlossningen, att min kropp kanske klarar av ett litet barn, men ju mer tiden går så kommer jag få panik.
Tänk om den är jättestor ?
dom säger ju att bebisen inte alls behöver vara så liten... Åh jag tänker inte gå några tre veckor över tiden, då kommer jag bli tokig och livrädd.

Måste nog ta upp det här med barnmorskan nästa gång - ska dit om 4 dagar.
Hade faktiskt kännts bra med ett tillväxt ultraljud till för att ha nån aning om hur stor/liten bebisen är just nu.
för just nu kan det vara precis hur som hellst och jag har lite skräck tankar om att mitt bäcken skulle vara för litet och bebis kommer fastna helt enkelt och inte komma ut !
Eller att jag bryter av hela mitt bäcken...

Ja det är nog lite förlossnings rädsla som kryper fram här... därför vill jag få det gjort så fort som möjligt nu så jag inte behöver tänka på några skräck scenarion.
Hörde om nån som bröt svanskotan..?? vet ej hur det gick till för jag ville inte höra mer !!
Såna historier är inte okej just nu.


Kommentarer
Postat av: Suz

Oroa dig inte.

Jag har fött 3 fullgångna barn på mellan 3,8 och 4,5 kilo.

Inget skillnad alls....huvudomfånget var nästan de samma och det är det som känns.

Jag har haft massage, varmt vatten och lustgas som bedövningar. Med sista hann jag ingen alls. Var på förlossningen mindre än 15 minuter innan det var klart!

Du kommer klara det galant.

2011-08-27 @ 20:01:27
URL: http://livetsresa-suz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0