Bara 3 veckor kvar !!

Oj, hela 37 veckor gjorda och 38 är på ingång. Nu är det exakt 3 veckor kvar till vårt beräknade datum men bebis kan komma precis när som hellst ! Bara den tanken skrämmer skiten ur mig och igår fick jag en riktigt dålig dag.

Vet inte vad som hände egentligen men jag blev så trött så jag inte kunde hålla ögonen öppna, humöret blev rejält ilsket och hungrig va jag hela tiden. Bara grät och vilade nästan hela dagen. började grina för precis allt igår, och kan inte förklara varför ? kände mig oxå dålig i kroppen och senare på dagen kändes det även som precis innan mensen kommer, naturligtvis började tankarna virvla ifall det börjar bli dax snart jag har ju hela tiden kännt på mig att bebis kommer att komma minst 2 veckor för tidigt.

blev rädd och ledsen för allt som inte är förberett, väskan är inte färdigpackad, bilbarnstol har vi inte hyrt än och inte ens en ammnings bh har jag köpt :( dessutom stod det där gipset på golvet brevid mig och gjorde mig stressad.

Så igår kväll när jag vilat några timmar till så mådde jag bättre och då tog vi tag i gips magen i alla fall ;)
Känns riktigt skönt att den är gjord för jag ville ju så gärna hinna göra en. Blev helt okej, inte helt klar så som jag vill ha den då E blev så stressad när gipset torkade.
Pyssla är min grej - inte hans så jag önskar jag hade kunnat gjort den helt själv, men det hade inte gått.
Så nu nån dag ska jag fixa till den med ett gipslager till och fixa kanterna och ta bort mina trosor haha, dom fastnade ju i gipset så vi fick klippa mig fri när vi tog bort gipsformen.

Blir nog bild så småningom, men behöver som sagt små fixas först... kanske byggas på lite innuti så den blir stabilare så jag får upp den på väggen som det är tänkt!

Jag har trappat ner ordentligt på uppackandet och grejjandet här hemma i alla fall, skönt fast även lite stressande det oxå eftersom saker aldrig blir klara. Men E har i stort sett gjort klart bebis rummet och det blev sååå fint.
Så nu när vi plockat upp lillskruttens flyttlådor, fått ihop skötbord och säng igen så känner jag mig åtminstone lite mer förberedd.
Jag hoppas på en riktigt bra dag idag, att allt vilande igår ger resultat så jag orkar ta mig för något idag.
Har börjat på en lista med saker vi ska hinna göra/ packa, köpa innan förlossningen och nu är god tid att börja beta av den. Så lillskrutt får gärna hålla sig åtminstone en vecka till, sen ska vi väl vara redo.... eller redo..? blir man någonsin det ? :)


Kommentarer
Postat av: Flugans mamu

Nej helt redo blir man nog aldrig. :-) Men jag tror inte du behöver oroa dig. Allt går ju faktiskt att fixa även när bebis har kommit. Amningsbh tex ska ju änå vara bäst att köpa när man vet hur stora tuttarna blir. Har jag hört, jag har aldrig ens haft en amningsbh utan klarat mig med vanliga bygellösa. Däremot kan ju babyskyddet vara bra att ha om ni tänkt åka bil hem från bb. Fast också det går ju att ordna, det finns ju taxi man kan beställa med stol.



2011-08-15 @ 10:54:51
URL: http://flugansmamu.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Redo blir du inte ens när bebisen e ute! Skyddet hyrman billigast och säkrast på sjukhusets cafe.

2011-08-15 @ 17:25:40
Postat av: Linda

När ni fixa till barnrummet i er förra bostad så hade ni grönt tema (det kanske ni har nu också). Men det jag undrar är, tapetsera ni eller måla? Om det var tapeter, vad heter de?

2011-08-15 @ 21:21:39
Postat av: candra

Säger som dem andra, man blir aldrig redo och när det väl sätter igång så får man nästan panik. Det som är skönt att ha är duschcreme för att duscha var nog det skönaste jag gjort efter förlossningen, kläder till bebisen får man låna så ta med något som han/hon kan åka hem i. Jag stannade längre på grund av Dexters infektion så jag hade kanske lite mer med mig men ett par tofflor och mjukisbyxor var guld värt. Jag googlade fram en lista för bb väskan och tog det som jag tyckte var bra, det kommer att gå så bra ska du se

Förhoppningsvis så behöver ni inte stanna mer än 2 dagar.

Försök att ta det lugnt och stressa inte, man kan inte hinna med allt och i efterhand så gör det inget om man missar något. Antar att du tar magbilder varje vecka och dem har jag använt mer än gravidfotona, har inte en enda gravidbild på mig men jag tyckte inte att jag var så fin heller.



Kram

2011-08-15 @ 22:05:44
URL: http://hizukiblogg.cryptorize.com/#home

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0