fixar och donar

igår va en bra dag och jag tror denna kommer gå i samma spår.

Fick fixat och förberett en hel del igår så nu känner jag mig lite lugnare.

Tog, lite gravidbilder, själva hemma. E fotade mig lite och sen tog vi några gemensamma med timern på kameran - haha bilderna blev väl sådär men vi hade roligt under tiden och nån bild kommer jag kunna använda till bebisens "mina första år" bok i alla fall.

sen började jag lite med en bb väska, hittills har jag stoppat i:

* Bebisens kläder, 2 ombyten... stannar vi längre får E åka hem och hämta mera ( vi får inte låna några på bb, det har dom gjort tydligt och klart för oss ) + en tunn och en tjockare filt. Har även tagit med en mjuk overall ifall det är kallt när vi åker hem, dock alldeles för stor men det får duga :)

* viktiga papper som tydligen ska med.
* Kameran är tömd på kort och nyladdad.
* min mobil laddare
* lite badrumsprylar, bindor + mjuk toalettrulle (fick tips av nån som tyckte att bb pappret va som sandpapper)
* amnings bh (fixade äntligen igår då jag inte äger någon bh utan bygel så det känns bra, blev ett amnings linne och en vit bh från lindex)
* ett par tofflor
(* sen tänkte jag ta med en extra kudde ifall jag kommer ihåg)

kläder till mig har jag inte stoppat i än...men det får jag rafsa fram från nån flyttlåda sen. och om nån annan har nåt bra förslag om vad som ska finnas med så kör bara !

på onsdag eller senast torsdag ska vi till sjukhuset och hyra bilbarnstolen, så det kommer oxå bli klart i veckan.
Känns så jätteskönt att kryssa för saker på min lista.

fick även köpt en termometer igår när vi va ute eftersom vi inte äger nån sen innan.
Och va mycket fina bebis kläder det kommit in nu på tex lindex, hm & kappahl.... hittade massor jag ville köpa men såhär nära bf-datumet ska man ju inte handla nåt eftersom man troligtvis får lite paket från just de butikerna av nyfikna bebis besökare :)

Men hittade en fin vit åkpåse på lindex som jag bara måste ha, mycket praktisk att ha i vagnen i vinter och nån åkpåse har vi inte köpt. Så den är högt upp på önskelistan.

Imorgon är det dax för barnmorskan igen, vilket jag tror kommer bli vårt sista besök som vi hinner med. Men det är bara en känsla jag har. Känns inte som om magen växer så mycket mer... min vikt går inte så mycket uppåt heller nu det sista. Blev 7 kilo upp sen start om det inte spurtar iväg de sista veckorna vill säga.

Linda: du frågade om färg i barnrummet, väggarna är målade i ljus, ljus grön och sen har vi en fondtapet med gröna löv på som är inköpt på hornbach, vet tyvärr inte namnet på den. ska bjuda på en bild mycket snart, men datorn krånglar sen flytten och vill inte ladda upp några bilder.

Nu ska jag börja dagen här och göra lite nytta !
Kram på er.


Kommentarer
Postat av: Kenai

Har fått tips att ta med mörka byxor till mig, då man kan blöda igenom bindan och på mörka byxor syns inte blodet lika lätt. Och sedan en lång kofta, som går ner över rumpan och döljer den gigantiska binda/blöja man har efteråt.

2011-08-16 @ 12:35:16
Postat av: Anonym

Kommer du till Ullared nåt mer rekommenderar jag deras amnings bh:ar. Sååå mycket bättre än Lindex!! Ullareds har en resår som går runt bröstet. Svårt att förklara.

2011-08-16 @ 18:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0