snuvad

Jag känner mig snuvad ! Jag hade sååå räknat med att bebis skulle vart här nu så jag känner mig grymt snuvad på den här tiden. Jag vill inte förlora den här första tiden med att bebis ska vara kvar därinne.

Jag vill ligga här i soffan och mysa med min bebis skrutt, inte gå runt och stånka och stöna.
Nu har graviditeten satt sig på humöret igen och jag är rastlös, irriterad och grinar för allt.

Jag har jättesvårt att ta mig för något. Vill väldigt gärna grejja eller städa och fixa men så fort jag börjar med nåt så blir det inte klart. Sover riktigt, riktigt dåligt. Tror det är varje timma jag vaknar nu varje natt.
Vet ju att många börjar storstäda eller baka och sånt såhär mot slutet, men den energin har inte jag. Viljan finns där men inte lusten och energin.

Det är inte meningen att klaga såklart för nu är vi ju närmare vårt mål än vad vi någonsin har varit.
Varje dag kommer vi ju närmare hur lång tid det än är kvar.
Men kroppsligt och i psyket känner man inte igen sig själv alls just nu. Jag kan inte tänka på nåt annat än lillskrutt och det är nästan jobbigt att tänka och fantisera varenda dag hela tiden om hur det ska starta, hur det ska bli, vad det är för filur. Nyfikenheten knäcker mig såhär på slutet.

Idag ska vi till barnmorskan - ett besök som jag va helt säker på att vi inte skulle behöva gå på. Så det känns bara fel. Vi sa hejdå och lycka till och allting förra gången vi sågs.
Och på det humöret jag är på just nu så vill jag inte gå dit. Vet att jag bara kommer börja gråta, och jag har en riktig fobi att sitta och gråta inför andra människor.
Så jag ser inte fram emot mötet idag. Vet inte vad jag vill få fram... jo att jag absolut inte vill gå över tiden, att jag vill ha ett nytt tillväxtultraljud. Undrar om man kan få göra en hinnsvepning ?
Ja många frågor men vi får väl se om man blir något klokare efteråt.

Vi är så nära att drömmen ska bli sann men rädslan om att det inte är på riktigt, att allt det här bara vart en dröm kryper in i mina tankar allt för ofta.
Snälla lilla skrutt kom ut till din mamma & pappa som längtar så  !!



Kommentarer
Postat av: K

Det är bara att acceptera att du inte kan påverka ett smack just nu. Det är bara att vänta. BF-datum är ju bara en uppskattning. Det du vet med säkerhet är att du inte kan gå över mer än 14 dagar, då blir du igångsatt. Jag gick över 13 dagar och hann bli riktigt less på alltihopa. Men allt det kommer du ha glömt när bebis väl har kommit. Lycka till och försök att inte stressa upp dig, den kommer när den kommer.

Lycka till!

2011-08-31 @ 14:08:53
Postat av: Snart 2-barns mor

Hej! Har läst din blogg länge men är så dålig på att kommentera. Är iaf så glad för er skull, att ni snart blir föräldrar. Men som jag förstår dina känslor! Vi blev med hjälp av hormonbehandling gravida och har nu den ljuvligaste sonen på knappt 2 år. Innan han kom till världen, särskilt veckan och dagarna innan var jag såååå ledsen, nedstämd och orolig! Ville bara ha ut honom och börja det riktiga livet, livet som förälder. Jag var något vansinningt rädd för att något skulle gå fel och tyckte att de bara kunde plocka ut honom nu när han var frisk och mådde bra i magen. En dag brast det och jag grät och grät men mumsade i mig massor av godis och gick sedan och la mig så ledsen. "Han kommer ju aldrig" var min tanke trots att det var 4 dagar kvar till beräknat! Men den natten, då jag inte anande det minsta kom första värken och några timmar senare hade jag mitt livs kärlek, livets mening, i mina armar. Nu är det snart dags igen, något jag aldrig vågade tro! Denna gång är jag betydligt coolare men visst lääääängtar vi!! Det jag vill ha sagt är att dina känslor är helt normala! Önskar dig all lycka till, snart har ni er lillskrutt i famnen (och livet blir bättre än bäst)!! Kram ps! Förresten åt jag dessutom 2 hela färska ananas dagen innan han kom, så det är kanske värt ett försök:)

2011-08-31 @ 18:52:12
Postat av: ella

Du kommer inte känna igen dig i psyket eller fysiskt ens efter att skrutten kommit ut,det tar lång tid,så släpp den oron.

2011-08-31 @ 21:15:51
Postat av: livets underverk

Åh, jag förstår såväl hur du känner dig. Längtan när det är såå nära, men det ändå inte händer något. Och den nästan överväldigande rädslan över att något ska gå fel när man är så nära sin dröm. Om viljan att fixa saker finns, men inte orken, så kan det ju faktiskt vara så att kroppen själv har slagit på spar-läget för att samla energi inför förlossningen. Hoppas att ditt lilla underverk väljer att titta ut snart, så du slipper vänta allt för länge till. Många kramar!

2011-09-01 @ 20:24:48
URL: http://livetsunderverk.wordpress.com
Postat av: Lisa

Jag måste säga som Ella. Du kommer inte vara "dig själv" efter förlossningen heller. Det tar sin tid det också. Hormonerna flödar även då, nästan snäppet värre än när man är gravid. Bara så att du är redo för det. Annars kanske man tror att man aldrig ska bli sitt vanliga jag, men det kommer :-)



Det är lätt för mig att säga, men försök att ta vara på lugnet innan bebisen är här. Dega framför tv:n, ta ett långt bad. Bebisen är snart här för att stanna :-)

2011-09-02 @ 14:41:40
Postat av: MDB

Åh, den där sista tiden var så hilma jobbig. Jag bara väntade och längtade och blev så besviken när "inte idag heller". Men det är ju inte långt kvar nu, kämpa på. Kram!

2011-09-02 @ 20:21:59
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: avlangtan

Nu tror jag minsann det kan ha hänt något fantastiskt eftersom du inte uppdaterat.. har jag rätt? Åh va spännande... :-)

2011-09-04 @ 10:30:49
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Sara

Jag hoppas den sista tiden går fort och att du har några upp-dagar också!



Kram

2011-09-05 @ 16:18:11
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com
Postat av: Jessica Nilsson

Å är det en bebis här ni tro? =) Lång tystnad så jag håller tummarna för er!



Kram

2011-09-05 @ 16:28:34
Postat av: Mickan

Hoppas anledningen till den långa tystnaden är att ni snoosar bebis ;)

2011-09-06 @ 08:33:12
Postat av: Linda

Nu måste väl bara tystanden betyda att bebis kommit! In dagligen och kollar efter nyheter.

2011-09-07 @ 13:29:48
Postat av: MDB

Hoppas att den lilla kommit och att ni har det underbart tillsammans. Ser fram emot nästa uppdatering!

2011-09-09 @ 21:24:25
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0