barnmorske besök

Hm, hemma igen efter ett besök hos min barnmorska.

vet knappt om det gick bra eller dåligt.

vikten går ju inte jättemycket uppåt precis. Barnmorskan säger inget om det, är bara jag själv som önskar att det kunde dra till lite mer. 4 kilo upp sen start.

Förra besöket mätte vi ju magen för första gången och då låg den på 20 och denna gången på 23, naturligtvis ligger jag under kurvan men hon tyckte inte att det va nån fara heller eftersom jag är så liten och att den ändå har ökat med 3 cm, så nästa mätning blir väl lite viktigare kan jag tänka mig så den verkligen går uppåt, är ju trots allt bara 2 gånger vi mätt.

Jag försökte framföra att jag börjar bli lite nervös över att bebis kanske är alldeles för liten där inne, men hon verkar inte tycka att nånting ser konstigt ut, så det är väl bara vänta och se.

Mitt HB värde verkar ingen förstå sig på... ? Förra gången låg det nere på 99 och det blev då dax för järn tabletter, att jag nu ätit tabletterna en hel månad har tydligen inte hjälpt ett dugg för värdet låg fortfarande på 99 ??
dom tyckte det va konstigt att jag inte känner mig trött och orkeslös, och det tycker jag oxå är underligt.?
hon sa att man kunde börja äta 2 st järn tabletter om dagen men eftersom jag inte alls känner mig så trött så klurar hon på om det är något annat ? Vad vet jag inte, hon skulle i alla fall rådråga med läkaren.

Hm, jag gillar det inte.... för höga antal vita blodkroppar i urinen som ingen vet vad det beror på, och nu för lågt Hb värde som ingen heller förstår sig på ! irriterande.

ja ja.... I stort sett såg ju allt bra ut och bebis verkade må bra, hjärtljud på 145 denna gången.


Kommentarer
Postat av: Josefine

Angående ditt Hb: har de tagit ferritin-prov, som visar dina järnförråd? Om du har bra förrådsjärn, kommer det inte att hjälpa med fler järntabletter, eftersom du då inte har järnbrist utan bara "blodbrist". Jag hade det problemet när jag var gravid; Hb låg på 83 som lägst, men ferritinvärdet var jättebra. De tog till och med benmärgsprov för att utesluta eventuella blodsjukdomar - och konstaterade att jag hade en vampyr i magen. Typ. Kroppen hann helt enkelt inte med att tillverka nya röda blodkroppar (Hb) i takt med att bebisen växte. Tre veckor efter förlossningen var jag tillbaks på min normala nivå, typ 123, och läkarna var tämligen förundrade. Hoppas att det löser sig för dig!

2011-06-17 @ 10:00:13
Postat av: Jessi

Min kollega gick upp 2 kg under båda sina grav... och ungarna mådde hur bra som helst! Så om inte bm är orolig behöver du nog inte heller vara det! :)

2011-06-17 @ 12:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0