Hus inlägg

Jag hittade ju som jag skrivit tidigare plötsligt ett drömhus. Det är ett radhus som ligger i precis det området där jag vill att våra barn ska växa upp, Det är även en gavel med bästa sol läge :)
Vi ordnade så vi båda fick komma på en ny visning så E oxå fick se huset och han älskade det lika mycket som jag !!

Vi diskuterade väl igenom att tidpunkten inte är den allra bästa, eftersom vi är vana att vilja renovera på en gång när vi flyttar nånstans. Nu kommer varken tiden eller pengarna finnas där.
Men huset är ändå i så fint skick så att vi absolut kan bo där i flera år utan att "behöva" renovera.... det handlar ju mest om en smaksak att man vill tapetsera och måla och grejja.

Men vi känner att det va nu eller aldrig. Att på ett sätt så kan vi inte få ett bättre läge :)
Vi skaffar ju inte bara familj utan ett underbart ställe för barnet att växa upp på.
Och att kunna gå ut i sin egen trädgård - livskvalite.

och vad ska vi vänta på..? vi kommer ju alltid ha barnet, det är ju inte bara under bebis perioden som barnet kommer vara tidskrävande det är ju för alltid. Så renovering och sådant får komma i andra hand och göras lite då och då om den extra tiden dyker upp.
Det va ett nyrenoverat kök i alla fall och det är ju guld värt !

Sen är det klart att det svider lite att vi precis gjort klart det fina barnrummet här i lägenheten.... men jag tror på ödet och just nu va det nog bara så att vi skulle ha det här huset. Vi har en månad på oss från inflytt tills att bebis är beräknad så om vi verkligen ligger i så kan vi nog få färdigt ett nytt barnrum, nu vet vi ju precis hur vi vill att det ska se ut :) och bebis måste ju faktiskt inte ha ett klart rum... (det är ju mest jag som vill boa) den sover ju inne hos oss ändå lyckligt ovetande om den har ett rum eller ej.

Det är ju mest för vår egen del det hade vart skönt att fått det klart så man kan släppa det helt sen och bara fokusera och njuta av lillskrutten.

Åh vi va ju så otroligt lyckliga och glada över detta. Att allt plötsligt började gå vår väg. Bebis lycka och hus lycka på samma gång, det va ju nästan för bra för att vara sant. Man känner nästan att vad ska nu gå fel ?
Får vi verkligen vara såhär lyckliga... sen hände ju det här med magen och natten inne på förlossningen och det hann allt skaka om oss litegrann. Vad ska vi göra med ett radhus lixom om något hemskt skulle hända med bebis..? Men nu gick det ju bra denna gången och man kan ju inte tänka så... då blir vi ju tokiga.
Man måste få planera och hoppas inför framtiden så är det ju bara !

Så nu är jag tillbaka i lyckoruset igen då jag känner att bebis OCH hus känns helt rätt och helt underbart !
Ska bli så himla roligt! och jag önskar vi hade fått flytta in redan idag !! :)
Dessutom tycker jag att efter all skit som man fått gå igenom med ivf och E´s mamma som plötsligt gick bort... livet har varit ren skit där ett tag och nån gång måste det ju vända ! Så nu förtjänar vi all lycka som vi kan få, så jag ska suga i mig av varenda liten droppe !!

Wohooo - Vecka 29 är här och livet är UNDERBART !!
( Men bebis för guds skull se till att stanna kvar inne i magen nu tiden ut - sen är vi redo !! )




Kommentarer
Postat av: Flugans mamu

Grattis husägarn! :-)

2011-06-14 @ 17:09:56
URL: http://flugansmamu.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Hus är guld värt när man har barn! Att kunna parkera vagnen ute och låta bebis sova ute, eller ligga på en filt på gräsmattan och mysa.

Renovering är väl sånt man aldrig blir klar med, inte vi i alla fall :-)

2011-06-14 @ 20:10:45
URL: http://sandraromby.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Grattis till husköpet!



Tycker du mina frågor är för personliga behöver du inte svara men är nyfiken! Har följt din blogg länge och känner igen oss i er...



Nu ang husköpet... Tycker att ni gjorde helt rätt i att våga och satsa! Där är jag och min man olika. Jag vill våga och satsa och han fegar. Nu har ett drömhus kommit ut på marknaden i vårt område och jag vill verkligen medan min man menar på att det är dumt. Vi borde bo kvar här och spara lite till. Vi bor i en tvåa just nu och jag vill bara flytta!!!!



Hade ni till kontantinsatsen? Vad fick ni ge? Vad blir månadskostnaden ungefär?

Han är rädd att vi inte ska klara av det men de säger jag att vi absolut gör!!!

Tycker absolut ni gjorde rätt och hoppas vi också gör det snart!

2011-06-14 @ 23:22:17
Postat av: Jessi

Åh så roligt, grattis!! Hus är det bästa! Det blir aldrig "perfekt" timing så ni gjorde helt rätt!!! Ska bli spännande att se bilder!

2011-06-15 @ 08:59:54
Postat av: Mickan

Hej! Grattis till huset för det första och sen.. tänkte på det där ang. att magen är liten. Jag tycker nog att du ska be barnmorskan att skicka dig på ett tillväxtultraljud. När vi gjorde ett sådant visade det sig att hon var 10-15% mindre än "normalt" och när hon till sist kom ut 2 veckor över tiden hade hon tappat i vikt på slutet så vi fick börja med att ge henne ersättning... kram på räj!

2011-06-17 @ 10:30:33
URL: http://www.wennstams.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0