oj vecka 30 !!!

Herregud när hände det här ??
Idag är det 29+0 och vi rullar sakta in i vecka 30 !

Helt sjukt, det betyder att det är dryga 10 veckor kvar bara ! Nästan så jag blir lite stressad.

dom senaste 2 kvällarna när jag ska sova har bebis gått lös i magen och haft fest - Åh jag älskar det så mycket !
Men jag undrar om den bästa tiden i graviditeten redan har gått förbi ?

Början va ju inget att hurra för, då mådde man ju bara skit och spyorna kom var och varannan dag.
Och nu känns det som om det är nån halvjobbig krämpa åtminstone varje dag.
Inget att klaga över men jag blir lite frustrerad av att behöva"vila" för att inte ha ont nånstans.
Och herregud va mycket jag kissar... phu, blir ju helt slut av att springa på toaletten så ofta.
känns som en gång i timmen under hela dagen ungefär, och bara det blir man ju trött av.
Sen att sova som en potta skit på nätterna gör ju inte saken enklare...

Eftersom flytten närmar sig så vill jag förbereda så mycket som möjligt innan och igår tyckte vi att vårt källar förråd behövde sig en omgång. Tyvärr grejjade jag nog alldeles för mycket, men man ville ju passa på medans man hade ork och framförallt lust att göra det. På kvällen kände jag mig väldigt mör, mycket upp på ner på knä och det gillar tydligen inte min mage. Ryggen sa emot på kvällen och även hela magen och hela underlivet kändes ömt. Ångrade mig såklart att jag ansträngt mig för mycket men det är ju så lätt att fortsätta när allt flyter på.

Inatt kom det rosa på pappret igen och då tänkte jag att FAN, mitt fel för att jag inte kan lära mig att vila.
Ska man behöva in till det förbannade sjukhuset igen ?
Jag tror att det bara va ett tecken på att jag ska trappa ner, det kommer bara lite när jag torkar mig och då och då inget alls, så länge det är ljus rosa borde det väl inte vara nån fara, det är väl klarrött man ska passa sig jäkligt noga för ! (dessutom började det i samband med nr 2.... som nu är lite jobbigare att genomföra på grund av järntabletterna )

Jag MÅSTE försöka ta det lite lugnare.... men det är ju så tråååkigt ! Speciellt när det finns tusen måsten att göra innan flytten, källaren är långt ifrån klar och jag är grymt sugen på att sätta igång idag med, MEN jag har lovat mig själv att detta får bli en vilodag.

Får begränsa mig till övriga måsten som ska göras idag, bankmöte, och sälja av lite saker i källaren - tacka vet jag blocket ;)

Jag vet att vi satt oss i denna sitsen själva eftersom vi köpte huset mitt upp i detta, men åh det ska bli väldigt skönt när allt fixande/packande och även flytten är gjord. Så vi kan koncentrera oss på bebis igen.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Det är jättesvårt att bara ta det lugnt, håller verkligen med dig om det! Jag måste ofta hejda mig själv från att göra tunga saker (jag har bf om en vecka lite drygt och jag får för mig att möblera om och sånt nu).



Men från och med nu, i din graviditet, så blir du nog tröttare och tröttare fysiskt. Det tar på kroppen att vara gravid.



Hoppas du klarar av att ta det lite lugnt :-)



Kram!

2011-06-21 @ 01:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0