Tillväxtultraljud

Åh härliga dag :)
Äntligen har värmen kommit hit, så just nu är det bikini på balkongen som gäller med solskyddsfaktor 50 i ansiktet för att undvika de jäkla pigment fläckarna....
Som man längtat efter såna här dagar, ska förhoppningsvis bli ett första bad idag oxå.

Men eftersom det fortfarande är alldeles för kallt i havet för min del så blir premiär doppet på badhuset... inte fy skam det heller.
Hade velat åkt redan nu bara.... men eftersom ingen annan är ledig än så väntar jag hellre än att lägger mig på badhuset alldeles ensam.

Idag på morgonen va vi på tillväxt ultraljudet, och jag blev nästan lite nervös i början då jag bara såg en stor rund tom "livmoder". det visade sig snabbt att det va huvudet ! Haha, så nog har bebis blivit större minsann :)

Allt gick så bra så och nu är jag superlättad. känns helt fantastiskt och jag njöt av varje sekund som vi fick se lillskrutten.
Allting såg helt normalt ut ( jag älskar ordet normalt i dessa sammanhang ) läkaren sa att bebis trivdes därinne och både moderkaka, fostervattensmängd och flödet i navelsträngen såg fint ut :)

Just nu vägde bebis ca 1500 g och det va innom det normala för tidpunkten, (1600 g va tydligen medel) så en liten avvikelse på - 5 % men det gör mig absolut ingenting. Känns toppen bra !
Åh det är så underbart att se den, och så häftigt att se hur den rör på munnen, sväljer och grejjar ;)
Men jag fick säga till läkaren att inte kolla för mycket mellan benen på skrutten för vi ville inte råka se något - hur nyfikna vi än är !!
Har vi väntat så här länge så kan vi allt vänta i två månader till !

Hade sååå velat haft en bild till, till min babybok men bebis va alldeles för stor så det gick inte fånga något på bild utan att det skulle bli en enda gröt. Så jag antar att vi får vänta med korten tills bebis är ute !

Igår kväll testade vi förresten om E kunde höra bebisens hjärtljud genom magen... han påstod att det gick i alla fall. lyssnade först mot mitt hjärta för att ha något att jämföra med och han hörde tydligt någonting som slog väldigt mycket fortare. Lite avundsjuk blev man ju såklart, men kanske inte ändå eftersom jag får känna dessa underbara rörelser innuti mig varje dag :)

Phu, medans jag skrivit steg nog graderna på balkongen till skyarna så det blir nog till att hitta sig en annan plats så jag inte smälter bort.

Känner att idag kommer bli en hääärlig dag och jag känner mig grymt lycklig !! ;)


Kommentarer
Postat av: Tea

Härligt att allt såg normalt ut!

2011-06-28 @ 11:30:05
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Tänk att tiden gått så fort, snart är eran lilla här! :) Skönt att allt såg bra ut, håller med om att "normalt" är det underbaraste ord man kan få höra när det gäller alla dessa undersökningar.



Min Crille lyssnade på magen varje dag, så visst går det! Jag var lite avis att jag "bara" fick höra lilla hjärtat vid BM-besök, men resonerade så att något fick han ha ensamrätt på :D

2011-06-28 @ 20:53:19
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0