funderingar

Hm... igårkväll märkte jag en brun,rosa färgad flytning... och det va INTE roligt.
Det va inte mycket, och absolut inte blod men tankarna gick ju loss nåt enormt.

Jag har inte haft nån färgad flytning alls sen jag blev gravid så därför blev man ju halft skräckslagen.
E är dessutom bortrest hela helgen så paniken smög sig på... dessutom helg , vilket betyder att man inte kan ringa och fråga nån.
Jag ville inte skrämma upp E heller så jag sa inget i telefonen, vilket oxå kändes fel, men jag vet hur nervös han skulle blivit.

Natten sov jag inte alls bra, låg lixom beredd på om jag skulle få ont nånstans och gick upp på toa ett par gånger för att kolla så det inte börjat blöda.
Som tur är verkar det ha dragit sig tillbaka, för idag är det hyfsat lungt, ytterst lite färgat sådär knappt så att det syns.
Funderar på om det hade att göra med att jag hade min långa shopping dag igår och gick så mycket ? Gick bra mycket mer än jag brukar i alla fall.

Om det försvinner helt tills på måndag och jag fortsätter att känna bebis åtminstone nån gång per dag så tror jag inte att jag ens ringer barnmorskan... eller borde man göra det ändå?
Jag känner att jag inte har nån aning om vad man ska göra i såna lägen?
För nu verkar det ju inte vara nån fara alls... hur vet man när man borde ringa nån?, först när det är färskt blod eller när färgningen hållt i sig i flera dagar ?

Ja ja, oron släpper åtminstone i takt med att färgen försvinner så jag är rätt så lugn. Gillar bara inte tanken på att jag inte vet om man ska ringa eller inte ?
Har ju heller aldrig ringt till min barnmorska, tror inte det är så lätt att få tag på henne... telefontider och telefonsvarare...

skit samma, hoppas på att det är helt borta imorgon så är det bekymmret ur vägen.

En annan sak jag plötsligt funderade på kom från en blogg jag läste, den gravida tjejen började läcka bröstmjölk i vecka 18...
Hm.... hur vanligt är detta ?
Mina bröst har ju som sagt inte förändrats ett enda dugg, inte växt nåt, inte ömmat en enda dag sen ruvningen, så här lär det nog inte komma nåt förräns bebis är född, men är det vanligt alltså att det kommer innan ??

åter igen står jag som ett frågetecken och vet INGENTING om den här världen som jag är påväg in i :)



Kommentarer
Postat av: Lisa

Angående bröstmjölk; För mig var det i alla fall såhär att med mitt första barn läckte jag ingenting. Mjölken kom när min son kom.

Nu är jag gravid med mitt andra barn och jag har "läckt" mjölk sedan dag ett i princip. Med andra ord helt annorlunda mot förra gången.



Mjölken kommer oavsett sedan när det är dags :-)



Kram!

2011-05-07 @ 16:31:56
Postat av: Sara

Jag är i vecka 18 nu, läcker inte bröstmjölk men jag kan klämma ut om jag skulle känna för det. Det kan komma när som helst under graviditeten, vissa får tidigare och andra får senare.

Testa klämma lite, det kanske kommer en droppe? :)

2011-05-07 @ 21:13:26
URL: http://jagoverlevde.blogg.se/
Postat av: candra

Jag hade lite redan från början men läckte inte förrän Dexter var ute, angående blödningen/ flytningen så tycker jag att du Ska prata med din BM. Även om det inte är något så är det bra att ha det dokumenterat, själv fick jag en blödning i v.34 och jag tränade som vanligt och brydde mig inte så mycket då det bara var en teskedsblödning. Det visade sig sen att livmodertappen hade minskat från 4 cm till 2 cm och efter det fick jag ta det lugnt så att han inte skulle komma tidigare. Så ring din BM och fråga, bättre att prata om det än att gå och fundera för mycket. Kram

2011-05-09 @ 08:01:18
URL: http://hizukiblogg.cryptorize.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0