Trött

Idag känner jag mig väldigt trött. Känns som om musten gick ur mig redan när jag steg upp ur sängen.
Ledig och möttes av ett ostädat hem, och disk överallt, Phu ! Blev trött på att det är det enda man hinner göra när man är ledig, städa... Åh så tråkigt!

Tänkte rymma ut till min "nystädade" balkong och gömma mig där istället men möttes av en helt igengrodd pollen balkong :(
Allt täckt i ett tjockt grön/gult lager - Åhhhhh, orka städa den en gång till.

Fick bara känslan av att jag ville gå och lägga mig igen.

Så nu hamnade jag i soffan med datorn i knät istället, och efter att att bebis skrutten bökat runt en stund uppfylldes jag av den där härliga känslan igen ;)
Så det blir nog en bra dag sen trots allt.

Tänkte dela med mig lite av vad jag köpte på ullared när vi va där. Kom allt hem med mycket bebis prylar :)
Det blev täcke/kudde till spjälsängen + påslakanset och dra på lakan.
En skötbädd, badbalja och madrass till spjälsängen.

Dessa underbara mjuka filtar köpte mormor till bebis ;)



sen köpte även mormor (min mamma) denna ursöta musikmobil som jag fluktat efter.



eftersom det fanns ganska mycket av just barbapapa prylar fick även dessa följa med oss hem



En laban babycape slank ner i vår vagn även den av mormor... Vi gjorde rätt som lät henne följa med till ullared hihi :)


Sen hittade vi en riktigt fulsöt nalle-speldosa som oxå fick följa med hem.... matchar vårt gröna rum perfekt.




När vi köpte vår spjälsäng fick vi ju med ett jättefint spjälskydd på köpet och lägligt nog nu på ullared hittade vi exakt samma tyg på ullared, så det kommer bli bebisens framtida påslakan :)
Och eventuellt gardiner?



spjälskyddet...



och vårt framtida påslakan set :)

Behöver jag säga att jag känner mig Mycket nöjd med mina inköp !!
Synd bara att dom inte hade de ursöta pingu grejjerna, sicka fynd jag hade kunnat gjort. fast då vet jag en som inte hade kunnat sluta handla :)

Nä, nu ska jag göra ett nytt försök att njuta lite på balkongen. En våt trasa för att få bort det mesta av pollen chocken därute och en vattenmelon i solstolen kanske gör susen !




Kommentarer
Postat av: Tea

Åh så mycket sött!

2011-05-20 @ 14:20:12
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: m

Hej,vill inte förstöra din glädje men de flesta babykuddar fr Ullared är för mjuka/platta,om inte från början så blir dom det.jag gjorde det misstaget att köpa därifrån, mina tvillingar fick platt huvud och när jag visade kuddarna på bvc så sa hon att kudden ska vara tjockare. Hoppas du har nån ärlig på bvc, alla är inte det och det blir bara jobbigt för dig sen ifall babyn får platt huvud och kanske sen måste bråka med baby sleep och baby bumper.

2011-05-22 @ 22:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0