Ullared ;)

//Hanna, jag har mätt baddräkten från axel till gren och den är 35 cm. //

Som för många andra gravida så kommer ullared suget krypande och som det ser ut nu så blir det ett besök innan veckan är slut - Tjohoo !

Förra gången va jag i vecka 11 och spydde i bilen påvägen.. :(
Mådde allmänt dåligt där inne och vågade bara köpa nåt enstaka plagg bara för att ha köpt något till skrutten.

Men nu tänkte vi allt köpa på oss ett lass med bebis grejjer och det ska bli jättekul, till och med E tycker det ska bli riktigt roligt ( han är ju inte precis ett ullared fan i vanliga fall ).

Jag har ju lite hum om vad som ska inköpas även om jag för det mesta står som ett frågetecken när det handlar om bebis grejer. Har ni något tips om något ni fyndat på just ullared i barnväg som ni tänkte att " det här va riktigt billigt" ??
Ska försöka få med mig en skötbädd, Badbalja, Madrass till spjälsängen + täcke/kudde i alla fall.
Sen vore det trevligt om det fanns nån rolig musikmobil, kanske en babysitter, åkpåse kanske?

Ska göra mig en riktig lista på vad vi kommer behöva, har även kikat runt på lite priser i baby affärer så jag vet ungefär vart priserna ligger. Ska bli kul att jämföra och förhoppningsvis Fynda ;)

Hoppas bara på att min kropp vill samarbeta med mig och orkar gå omkring därinne utan ryggont eller andra problem. Men vi får väl ta det i en lugn takt och koncentrera oss på baby avdelningen först så vi åtminstone får med oss det vi åker dit för !

Har ju fyndat massa söta bebis kläder men ska kolla igenom lite där oxå vad vi BEHÖVER... inte bara vad jag vill ha ;) Vet att vi behöver lite bodys i alla fall, några vanliga typ kräkas/bajsa ner bodys får nog följa med hem oxå !

Shit va kul det ska bli ;) ser fram emot att få frossa runt där på den förbjudna avdelningen som man bara har suktat efter och där man inte fått vara innan.
även om jag är lite nervös denna gången för vad kvittot kommer landa på...

Längtar efter vagnen oxå... men det kunde dröja up till 4 arbetsdagar så den kan komma när som hellst..




Kommentarer
Postat av: Monica

Hej! Såg att du planerade att åka till Ullared! Då skulle jag vilja tipsa dig om deras blogg (gekasullaredbloggen.blogspot.com) där dom lägger ut mycket av det som dom har att sälja. Dom har haft ett flertal inlägg om bebissaker som kan hitta om man söker i arkivet under barn. Du kanske redan visste detta men då kan du glömma detta inlägg!!! Hoppas att du hittar mycket fint, jag vet att dom har mycket av det som du nämnde att du ville köpa där! Monica

2011-05-10 @ 17:32:39
Postat av: candra

Åh va roligt, jag hann aldrig åka dit under min graviditet men det kommer nog att bli en tripp i sommar. Försök att hitta en svag nattlampa, det kan underlätta under natten när bebisen Ska äta. Vare dig du ammar eller har flaska så underlättar det för dig när du måste gå upp eller bara vill titta till honom eller henne. Slit och släng bodys är perfekt, dem spyr, kissar och bajsar som bara den. Köp även frottélakan så skyddar du madrassen. Kram

2011-05-10 @ 20:30:02
URL: http://hizukiblogg.cryptorize.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0