barnmorske besök

Nyss hemkommen från barnmorskan och den första mätningen.
Inne i magen va det full rulle och hjärtljudet låg på 150.
Måttet blev 20 cm, ( är idag på dag 24+3 ) lite i underkant men det hade jag ju räknat med.
Så nu är det ju bara hoppas på att jag ska följa min egen kurva uppåt.

Vikten däremot blev jag glatt överraskad då den enligt deras våg låg på 3 kg plus ! Så jag känner mig nöjd !
Visst va jag fullt påklädd och vägde mer än vad jag väger hemma men det va jag ju förra gången jag vägde mig där oxå.

däremot, va det där stick i fingret provet lite konstigt..? Det hade gått ner och dom kunde inte svara på varför, då det inte är järnbrist. Så det togs ett blodprov som skulle skickas iväg och kollas upp.
Så vi får väl se vad det kan vara, om det nu ens är något alls.... antar att dom hör av sig om det skulle vara något.
Blodtrycket va lågt som vanligt.

Annars känner jag mig rätt så trött idag faktiskt, fick med mig lite förlossnings info och en tid för bildvisning och rundvandring? på vårt sjukhus i juni.... Shit, jag tycker det går lite för fort..
Jag börjar ju först nu vänja mig vid att vara gravid, det känns för tidigt att prata förlossning. I min värld är det något jag kanske slipper genomgå bara vi inte tänker på det ;)

hon fråga om jag tänkt något på förlossningen och Nej, det har jag inte, den är blockerad än så länge. Är inte redo alls än att börja tänka på det.

Men i juni, börjar föräldraträffar och andra inbokade möten så då blir jag väl tvungen att öppna ögonen.

Idag är det nån grupp information från försäkringskassan oxå som vi tydligen ska gå på. Skit tråkigt känner jag men kanske nyttigt eftersom jag inte fattat ett dugg om färäldrapenning och sånt.
Tack vare att jag bara jobbat timmar har jag satt mig i en riktigt skit ekonomisk sits, så jag antar att det kommer bli Grymt lite pengar att leva på för min del.... tur att man har lite sparat i alla fall.

finns inget jag kan göra åt penga problemet nu ändå, och innan vi blev gravida hade jag inte fixat att jobbat mer ändå, då vi va fullt upptagna med våra ivf och att må känslomässigt dåligt.
Så dit tittar vi inte tillbaka.

Åhh blev så sugen på att se bebis igen, va så längesen. Hoppas så att den har det bra där inne och mår bra.
hade vart väldigt kul att veta ungefär hur stor den är.. hur lång och vad den kan tänkas väga, Jag är så nyfiken !



Kommentarer
Postat av: Tea

Skönt att allt såg bra ut hos barnmorskan.

2011-05-19 @ 15:58:58
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0