lite om allt möjligt

Idag har varit ännu en sån där trött dag, tror det är mitt dåliga blodvärde som nu börjar visa sig.
Trött och orkeslös och även ryggen har spökat idag. Ont, ont i svanskotan :(
Hoppas att det går över lite nu under natten.
Jag är inte van vid att inte kunna röra mig som jag brukar. Städade och rensade ur klädkammaren förut och det blev mycket upp och ner på golvet och klättrande på stolar.

Nu på kvällen kändes det som om jag hade ont i hela kroppen, och som om jag hade träningsvärk i hela magen.
Ska bli skönt att gå och lägga sig.

Bebis fortsätter att sparka hårdare och jag blir lika förvånad varje gång som jag nästan får lite ont !
Betyder att skrutten blir större och starkare i alla fall :)

Har funderat på det här med ultraljud... Är det verkligen inga fler ultraljud man får ? Va det bara det där enda i vecka 18 ? Tycker allt det låter väldigt snålt med bara ett enda.
Men när jag läste på min lapp från barnmorskan så verkar det inte vara inplanerat något mer...
bara om något är avvikande skulle jag tro.
Måste fråga nästa gång jag ska dit, men det är inte förrän om 4 veckor.
Åh vad jag längtar efter att se lill skrutten.

Tillväxtultraljud.... är det bara om bebisen verkar växa lite dåligt eller ??
Läser om andra som varit på såna ultraljud och fått både längd och vikt uppskattad, kollat fostervatten och nåt med navelsträngen. Borde inte det vara standard att kolla såna saker ?
Ja ja... än finns det ju mycket tid kvar och jag får väl vänta på mitt besök och fråga.

Det är inte det att jag är orolig, utan mest vill jag bara se lill skrutten igen, se så allt verkar bra och få veta om den växer som den ska !

Nä, nu ska jag sova !!  Ska bli så gött när man är såhär trött
Tack förresten för era fina kommentarer om min mage :)





Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja det är bara ett ultraljud. Tycker också det är så tråkigt. Och jag undrar faktiskt varför man inte får ett till mot slutet... Jag skulle gärna göra ett extra typ i vecka 35 eller nåt.



Bara för att kolla läget litegrann och se att allt står rätt till.

2011-05-26 @ 00:23:50
Postat av: Sara

I vissa landsting är det obligatoriskt med ett tillväxtultraljud när man har gjort ivf, så vi gjorde ett sånt i vecka 32 har jag för mig. Men jag vet inte hur det är i ditt landsting.

2011-05-26 @ 08:02:59
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vi gjorde ett i vecka 18 och ett i vecka 32 där man fick ungefärlig "förlossningsvikt" och längd. Och där dom än en gång tittade så allt såg bra ut. Men vad jag har förstått har dom nu tagit bort det och man får alltså bara ett ul i vecka 18. Galet!!!

2011-05-26 @ 08:27:15
Postat av: Jessi

Vi i Skåne har ett i vecka 32 också, trodde man hade det i hela landet men kanske inte... Vet dock att dom pratat om att ta bort det...

2011-05-26 @ 13:31:34
Postat av: HK

I mitt landsting är det bara ett ultraljud, i vecka 18 även om m

2011-05-26 @ 20:42:41
Postat av: HK

även om man gjort IVF. Håller med, snålt!

2011-05-26 @ 20:43:58
Postat av: m

Ivf i Göteborg då gör man tillväxtkontroll på östra.

2011-05-26 @ 23:42:48
Postat av: Hanna

Det är ju inte bra att göra för många ultraljud har jag hört! Det kan påverka barnet. När de kollar flödet i navelsträngen och gör tillväxtUL är ju om det är något avvikande. Jag tex kände inte några sparkar på 2,5 dag när det var i slutet och fick då göra ett + att jag fick göra ett för att jag fick högt blodtryck! Men så länge magen växer och du känner sparkar så är det bara att njuta!! =o) Och jag kan säga att man ser inte så mycket på slutet då bebisen blivit så stor!

2011-05-28 @ 22:14:26
URL: http://vagentillenliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0