Vecka 26

Vecka 25 bara flög förbi så nu knallar vi in i 26 då :)

Barnmorkan ringde idag med mina provsvar från blodprovet. Det blir till att börja med Niferex (järntabletter) - tydligen järnbrist.
Trots att hon sagt att jag absolut inte skulle behöva det, för jag hade ett väldigt bra järnförråd.
Ja ja... provet låg på 99, så jag hoppas det rättar till sig med de där tabletterna.
Och Fan om dom ställer till det i min mage nu när allt hittils gått så bra.

Igår fick jag starkaste sparkarna hittils ;)
Bebis blev nog förbannad och gav sin mamma 3 hårda kickar som kändes som en liten elstöt genom kroppen Haha, hela jag ryckte till.
Mysigt men på gränsen till lite ont :)

Har börjat smörja magen nu en gång om dagen, glömde det i början men nu har jag kommit in i att smörja in mig när jag går och lägger mig.



kan inte riktigt bestämma mig så jag kombinerar alla dessa :) Varannan dag sådär.
Vanlig babyolja, Weledas havandeskaps olja (den som luktade apa, men jag får ju åtminstone använda upp mina gratis prover) Sen är det en body butter lotion som luktar grymt gott och sist men inte minst Mandel olja från apoteket ! Den verkar bäst då den inte luktar någonting men ändå känns fet och kladdig :)

Så nu gör jag vad jag kan i alla fall, sen får det gå som det går !

Jag är grymt sugen på att gå och göra ett sånt där 3D/4D ultraljud... sånt där som man till och med får med en filmsnutt hem. Hade vart ett underbart minne, man vet ju faktiskt inte om vi någonsin kommer få uppleva detta igen.
Men det är ju så fruktansvärt dyrt och finns naturligtvis inte i vår stad.
Så vi får väl klura lite på det... kanske kan önska mig det i födelsedags present... ? Jag fyller ju faktiskt år innan bebis är född - Wohooo jag kommer få vara höggravid på min födelsedag !! Som jag längtat och önskat att jag nån gång skulle få vara det ! Åh blir lycklig i hela kroppen när jag tänker på det. Äntligen släpper åldersnojjan lite och jag bryr mig inte ett dugg om vad jag fyller - UNDERBART !

Tänkte avsluta med nyaste presenten till lillskrutten.
Denna underbart söta body med djungeldjur från lindex ligger nu och väntar på bebisen!


Kommentarer
Postat av: candra

Vilken söt body, jag använde mandelolja på magen varje kväll och när jag duschade använde och använder fortfarande babyoljan. Brukar smörja in mig med den innan jag schamponerar håret, man blir mjuk och len när man kliver ur duschen. Bristningar har med hormoner att göra och har din mamma haft/har det så kommer du nog oxå att få det, jag fick mina under de sista tre veckorna a en fast jag smörjde in mig varje kväll. Som tur e så är dem inte så stora och farliga så med mer smörjande så kanske dem inte syns sen.

2011-05-23 @ 23:57:56
URL: http://hizukiblogg.cryptorize.com
Postat av: När ett plus ett blir tre

Jag brukar också smörja magen 1 g/dag och då använder jag mig oftast av bodybutter från The Body Shop. Har funkat än så länge men det är ju ingen garanti för att jag inte får bristningar på slutet eller så. Jag kunde inte heller motstå den där bodyn, den var ju bara såå söt så jag var ju tvungen att köpa en. :-)

Kram

2011-05-24 @ 08:23:40
URL: http://narettplusettblirtre.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Hej, tänkte bara tipsa om att 3D UL är bäst att göra ungefär veckorna 27-31. Sen far bebisen daligt med plats och rör sig inte lika mycket sa det blir inte lika bra. Dessutom börjar de ligga med huvudet ner och det kan vara svart att fa fina bilder pa ansiktet.



Söt body!

2011-05-24 @ 10:30:25
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: m

Hej! Ville bara berätta att den där Natusan babyolja är 100% mineralolja och mineralolja är rester från bensintillverkning och det innebär att det inte är vegetabiliskt, jag ser att du hade andra märken som är vegetabiliskt och om du använder Natusan samtidigt så bildar den en hinna så att de vegetabiliska ingredienserna inte tränger in i huden, mitt råd är att skippa Natusan, framförallt aldrig använda det på bäbisar.Om man inte vill lägga ut 200 kr för babyolja som är vegetabilisk så finns faktiskt Liberos babyolja som bara har tre ingredienser och alla dessa är vegetabiliska, fantastiskt eftersom sånt brukar vara dyrare.Jag tycker alla borde bojkotta Natusan, ingen ska använda Petrolum.

2011-05-24 @ 10:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0