planering

Herregud va tiden går fort, jag önskar jag hade mer tid för bloggen men det har jag inte !!

dockan växer så det knakar. Hon är nu helt stabil i huvudet och behöver ingen hjälp alls med att hålla det uppe ;)
Hon drar sig även upp till sittande ställning om man drar upp henne i armarna.
Amningen känns inte riktigt tillräcklig längre så hon får även 2-3 flaskor tillägg per dag

Hon är glad och flinar för det mesta och jag riktigt längtar tills hon kan skratta med ljud - kommer vara underbart.





Idag har jag hunnit läsa ikapp lite bloggar så jag har inte glömt er trots att jag inte hunnit kommentera.

Jag är glädjs med Nenne som fått sin flicka, med Evl som fått sitt efterlängtade plus och många av er andra såklart.
Och jag gråter med "smultron på strå" efter att ha läst hennes fruktansvärda berättelse :(
Det gör ont i hela kroppen att läsa om er som fortfarande är kvar i barnlöshets träsket och jag önskar så att alla fick sina efterlängtade barn.

Har varit på efterkontroll på mvc och där skulle det diskuteras p-piller och sådant.
JAG AVSTÅR !!!

Jag skulle inte vara redo alls för ett syskon precis nu, men självklart önskar vi att vi kommer kunna ge våran flicka ett syskon och det hade ju varit ett mirakel om det plötsligt kunde ske helt naturligt... Så Nej jag kommer inte börja med några p-piller eller liknande. Vi får se vad som händer helt enkelt.
Om vi kommer välsignas en gång till ?....

Annars har vi haft fullt upp det senaste
Dockan har nu varit på sin första hotell weekend ( med oss såklart) och det gick jätte jätte bra !
Skönt, då vet man att vi i stort sett kan åka vart som hellst med godingen.
Det va ett underbart spa hotell så vi försökte vila upp oss ordentligt inför dop planeringen

Så nu är det mycket som ska fixas och donas med, vi har bestämt att hålla mottagningen hemma och jag börjar smått ångra mig då det är alldeles för mycket att fixa med.
Vi blir ca 30 pers och det är klurigt att hitta sittplatser till alla, för att inte tala om all mat som måste ordnas.
Stolar och tallrikar bara det blir krångligt

Phu, så jag har händerna fulla denna och nästa vecka. Men dopsamtalet i kyrkan är gjort i alla fall så nu är psalmer och alltihop valt.

Vi valde även att ha med en låt - blev "sång till friheten" av björn afzelius & mikael wiehe
"Du är det finaste jag vet...." kommer passa otroligt bra ;)
Finns ingen mer passande låt.

Sen har jag hittat en dikt oxå som prästen ska läsa
den kommer här:

Älskade barn

Så kom du då till oss du älskade barn,
och grep våra hjärtan med kraft.
Med ens fick allting mera mening,
långt mer än det någonsin haft.

Du ler så du strålar, din själ lyser klar,
Du fångar all ömhet omkring,
små fötter och fingrar, din hud och din doft
så underbart skapat allting.

Ditt liv skall vi följa och finnas för dig
och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken,
så är vi din tryggade borg
Älskade barn

Idag vill vi visa för vänner och släkt,
den gåva vi fått att bevara;
Ett barn att få älska och skydda från ont,
en lycka för stor att förklara

Ditt liv skall vi följa och finnas för dig
och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken,
så är vi din tryggade borg
Älskade barn

Skruttan har även önskat sig denna kalasfina pussel pall så vi får väl se om den blir hennes ;)
Skulle ju såklart stå hennes namn då !

Trackback
RSS 2.0