Åker iväg och laddar batterier!

Imorgon åker jag och älsklingen iväg för lite egentid och mycket myyys ! Nu jäklar ska det laddas batterier!
Hotell Weekend och annat att tänka på ;)

Förrsten Mickan om du läser... Hur går det för dig ? Väldigt Nyfiken !

Ska bli såå skönt att komma bort ett tag nu för det har varit väldigt mycket här hemma ! Hoppas allting lugnar ner sig lite nu framöver så man bara kan få koppla av och leva lite!

Tänker lite på hur det här med Ivf och grejjer stoppar upp vårat liv.... är så svårt att planera saker när man inte vet hur allt kommer sluta!
Tex, bröllopet som vi nu antagligen får skjuta upp.... för tänk om vi misslyckas och måste betala själva...då måste vi ha dom här pengarna!
Sen hade det varit underbart just nu att beställa en resa, thailand kanske... men det är ju samma sak där... pengarna måste sparas och hållas i hårt om allt går åt helvete!
Jobbigt att behöva tänka såhär men jag tänker inte sitta där sen och inte ha råd att fortsätta bara för att vi har unnat oss massa lyx!
Barn går före allt just nu!!

Självklart unnar vi oss saker emellanåt, men just såna där stora saker som kostar flera tusentals kronor får faktiskt vänta!!



Kommentarer
Postat av: toksnippa

Låt inte ivf hindra er till att göra saker ihop! När ni står i kö till ivf och ändå har några försök (plus ecv. frysförsök) på er så borde ni väl hinna sparat ihop en slant ändå om ni mot förmodan måste betala ur egen ficka.

Tänkte likadant, men vi har redan hunnit rest och gjort saker ihop för pengar vi sparat - och även sparat ihop summan igen!



Kram o ha en skön helg nu!!

2009-12-11 @ 16:14:07
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Mickan

Hejsan! Spännande för er att snart få komma till SU, äntligen något som händer! Här är det seeeeegt. Har haft lite brunaktiga flytningar under veckan och har varit 100% säker på att mensen är här vilken sekund som helst. Känner mig inte det minsta gravid och har inte ens brytt mig om att köpa något test.. får se vad som händer... Vi har faktiskt stält oss i adoptionskö mitt i allt. JAG VILL HA BARN helt enkelt :-) .... Kramar!!

2009-12-11 @ 16:58:02
Postat av: Tonci

Jag håller med toksnippa, låt inte ivf att hindra er att göra roliga saker tillsammans även om de kostar pengar. Nuet är det som ni har och som är säker. När ni är avslappnade och ägner er åt trevliga händelser, resor...osv. går hela ivf-projektet också bättre genom att ni mår bättre.

Man måste ladda sina batterier då och då.

Ha en trevlig och mysig tid tillsammans nu när ni åker iväg!

Kram

2009-12-11 @ 17:47:10
URL: http://vivillockshabarn.blogspot.com/
Postat av: Mickan

++++++++++++++++ Jag är gravid!!! Gjorde ett ÄL-test igår och fick utslag (det enda testet jag hade hemma...), åkte och köpte ett gravtest och fick plus, köpt ett nytt test idag och ett ännu starkare plus. Helt sjukt!!!!! Jag känner mig som sagt NOLL gravid (förutom att jag har ont i magen, fryser och har dålig aptit..) Är såååå förvånad, darrar på handen och är så glad och tacksam. Många kramar! /M

2009-12-12 @ 12:13:44
Postat av: Fru barnlös

Jag tror att det är jätte viktigt att hitta på saker och inte låta världen stanna för att man är ofrivilligt barnlös. Även om det inte är det lättaste alltid...

2009-12-12 @ 17:11:46
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0