juletid-familjeliv

Regnig tråkig dag idag!  Är sugen på att julpynta men det är väl lite lite tidigt än! Åh det hade varit så roligt att haft en liten knodd att julpynta för. Känns inte alls lika roligt att julpynta för sig själv! Köpte julklapp till systers lillskrutt igår och det gjorde mig på lite gladare humör! 

Åh önskar mig verkligen ett familje liv.... skulle vara så härligt att vara mitt uppe i det. 2 - 3 små goa barn som sitter runt julgranen och utstrålar lycka när det är julklappsdax. Åh kommer jag nånsin få vara där?! Är drömmen om 2-3 barn alldeles för stor? När man inte ens kan få till det där enda! 

Känns som om den drömmen är långt långt bort men man måste ju börja någonstans! Trodde ju aldrig där i mina ungdomsår att jag skulle träffa nån drömprins.... såg lixom mörkt ut. MEN plötsligt så va han ju bara där, när jag minst anade det  ;)

Och bara det får man väl vara lycklig över, att man träffat den underbaraste personen som man ska dela sitt liv med! Ja för DET är jag verkligen lycklig över! Många som inte ens gjort det!
Så nu ska jag försöka fokusera på det som jag ÄR lycklig över ;)

Kommentarer
Postat av: Mickan

Låter härligt!!

2009-11-22 @ 16:45:54
Postat av: R

Längtar verkligen efter precis det som du beskriver!

Men det är bra att fokusera på det som man är glad för och inte på de dåliga sakerna! Jag tror det gynnar oss att ha en positiv inställning, det här ska vi klara! och inte oroa oss för mycket!

Kram

2009-11-22 @ 22:34:02
URL: http://thewaytoachild.blogspot.com
Postat av: Jenni

Hejsan! Jag hittade din blogg av en slump och nu har jag följt den ett tag... Jag och min sambo är precis i samma situation som er så det är intressant att läsa om dina tankar och funderingar.



Ibland kännns det nästan som om jag skulle skrivit dina inlägg själv, eftersom du skriver om precis sånt som jag själv gått och funderat på... Sköt om dig!

2009-11-26 @ 12:26:44
Postat av: M

Välkommen hit Jenni, hade varit kul att höra lite om din historia oxå ! Kram på dej

// M

http://ledsenihemlighet.blogg.se

2009-11-26 @ 18:19:12
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/
Postat av: Jenni

Jag kan ju berätta min historia i korthet... Jag slutade med p-piller i april 2007. Då det hade gått nästan 1 år började vi bli lite oroliga och jag gick till en gyn och berättade om vårt problem. Vi blev skickade för utredning, men fast man gjort en massa undersökningar och tagit en massa prover så tyder ingenting på att någon av oss har nåt fel =/ Nu har vi dock kommit så långt att IVF närmar sig. I slutet på december skall jag påbörja hormonbehandling och i slutet på januari blir det förhoppningsvis äggplockning. Det känns som att man har en jobbig tid framför sig, men samtidigt känns det skönt och otroligt spännande =)

2009-11-26 @ 20:21:10
Postat av: Jenni

Jag glömde berätta att jag är 28 år, så åldern borde inte heller vara nåt problem...

2009-11-26 @ 20:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0