lite tankar om missfall :(

Usch jag sitter här och är nästintill förstörd! Läste precis stackars saras inlägg och hennes glada lycka förvandlades precis till olycka!

Man tror ju att om man bara får komma och göra ivf och sen har turen att lyckas så e det safe sen.... Men tydligen inte det! Missfall är så långt ifrån min värld jag någonsin kan komma. Har aldrig ens varit i närheten av att vara gravid! Jag vet inte vad som egentligen är bäst!
Många säger ju om missfall att jamen då vet du i alla fall att du KAN bli gravid... jag vet inte, är det en tröst..? Klart det kan vara fast en klen tröst om det ändå inte blir något barn!

Vet inte om jag någonsin skulle repa mig efter ett missfall.... skulle inte klara det, så jag hoppas innerligt att jag aldrig behöver vara med om det!
Oj Oj.... så inte nog med att man kommer vara hyper nervös när man väl får dra igång med ivf, man ska behöva vara rädd att det skiter sig rejält oxå!

Fast det är klart, hellre att missfallet sker i början av graviditeten när det fortfarande är ett embryo... "känner" en tjej där barnet dog i månad 5.... och det är ju bara helt fruktansvärt. Då är det ju verkligen en bebis. Folk runtomkring vet om att den är påväg, saker är inhandlade,  DET hade varit döden för mig! Va nog döden för henne oxå för hon blev sig aldrig lik igen efter det! usch tänk att behöva berätta för släkt och vänner att det tyvärr inte blev något barn!

Men ändå så måste man ju tänka att allting händer av en anledning! Det va väl antagligen något fel på barnet kanske och inte meningen att det skulle komma ut! Det är väl sånt man måste intala sig!

Påtal om något helt annat så har jag haft min ägglossning nu... vet inte riktigt vilken dag hehe, då jag bestämt mig för att skita i att testa men så testade jag ändå fast bara varannan dag... DUMT jag vet... Men jag fick utslag i alla fall på ett digitalt test och vi hade sex både den dagen, dagen innan och dagen efter ( + alla dagar veckan innan oxå hihi ) så det känns ändå som om vi gjort allt vi kunnat!
Mer kan vi inte göra tyvärr!
Denna gången har jag inga förhoppningarn alls, vet att det inte kommer gå vägen men jag måste ändå veta att vi gjort allt vi kunnat!

God natt på er !!



Kommentarer
Postat av: Plusresan

Nä, ivf verkar inte vara lösningen på ens problem. Trodde jag det skulle vara. Dumt och naivt. Men efter 3 intensiva försök så börjar hoppet försvinna. Och oron över hur mycket pengar man måste punga ut med tär på en. Jag hoppas du ska få bli en av de lyckliga som lyckas på direkten!!!

kram

2009-11-07 @ 17:49:05
URL: http://plusresan.blogspot.com
Postat av: Jenny

Usch, jag oroar mig för missfall redan nu innan jag ens blivit gravid... Jag tror att om man har fått gå en så lång väg för att bli gravid, så har man på något sätt mer att förlora. Fallet blir högre.

Jag har flera vänner som fått missfall, men alla har faktiskt blivit gravida igen väldigt kort tid efteråt och fött fina barn. Det är ju inte lika lätt när man gör ivf, men man får väl hoppa upp i sadeln igen och göra nya försök...

Hoppas att du inte behöver gå igenom det, det borde ingen behöva göra!

Kram!

2009-11-08 @ 12:01:49
URL: http://www.minadrommarsbarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0