bröllop eller inte bröllop



Vi har fortfarande svårt att bestämma oss...
Vi förlovade oss 2007 på en strand i Thailand - Mycket romantiskt!
Och lite smått har vi ju nu pratat om bröllop sommaren 2010....Men vi kan verkligen inte bestämma oss hur vi ska göra! Börjar ju änna bli dax att planera i såna fall.
Varför vi velar är hela barn grejjen!!
Ett bröllop kostar mycket pengar och dom har vi väl ungefär sparat ihop, MEN.... tänk om vi kommer behöva dessa pengar sen? Tänk om vi misslyckas med 3 Ivf, då är det ju betala själva som gäller. Och då känns det nästan mer logiskt att lägga pengarna på "ett barn" än ett bröllop.

Jag vägrar ju ge upp barn drömmen för att vi inte skulle ha råd att genomföra fler Ivf... vi ska ha det där barnet om vi så ska bli utfattiga på kuppen!

Vi pratade litegrann om detta idag och E känner väl oxå att barn står högre upp på listan än bröllop! 
Klart att målet är att naturligtvis ha både och. Men bröllopet kan vi ju vänta med, men barnet är ju något vi verkligen vill ha NU!! 
dessutom har jag aldrig drömt om att gifta mig..... missförstå mig inte, jag älskar min E och vill inget hellre än att bli hans fru men för min del är det inte så noga om vi gör det nu eller om flera år!

Drömmen just nu är väl att få en liten bulle i ugnen och sen gärna ett bröllop på det!! Med skruttisen i magen! :)
Lyckan vore TOTAL!!!



Kommentarer
Postat av: Mia

Men ett bröllop behöver väl inte kosta så mycket. Mitt gick på under 4000 kr. Men det är klart, vill man gifta sig stort så kostar det en del.

2009-10-10 @ 21:28:11
Postat av: Jenny

Åh, visst är det svårt att man inte se in i framtiden och se om och när ett barn kan tänkas komma till en. Förstår hur ni tänker, visst behöver inte ett bröllop bli så dyrt men det beror ju på hur man vill ha det. Ni tror inte att ni kommer hinna spara ihop pengarna till ett ev egen-finansierat ivf-försök under tiden ni har på er tills dess?

2009-10-10 @ 21:38:18
URL: http://www.minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Mickan

Bröllop är underbart! Skönt att få tankarna på annat skulle jag tycka... Kram!

2009-10-11 @ 17:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0