lillskrutt



Idag har jag träffat lillskrutt igen ( inte han på bilden )
När jag skriver lillskrutt framöver så menar jag min söta systerson, så ni hänger med i svängarna! ;)

Jag blir alltid lika glad av att se honom, men lite ledsen sen när man kommit hem till sin egen ensamhet!
Vill ju egentligen bara röva bort honom och ta honom till MIN!
Mitt eget liv känns så meningslöst lixom när man ser hur underbart dom har det!
Tog fina kort på E och lillskrutt ihop, Åh bara döör när han håller honom! Då klappar mitt hjärta några extra slag kan jag lova ;)
Lillskrutt ser ut precis som både jag och min syster gjorde när vi va nyfödda, vilket gör att mitt eget barn mycket väl oxå kan se ungefär likadan ut!
Åh.... så alltså skulle han likagärna kunnat vara MIN!!!
Haha låter ungefär som om jag nästan överväger att gå dit och knycka honom ! hihi Men det ska jag försöka låta bli!

Sedan har vi hunnit med att dra ut och handla en sväng oxå, jag och syster. Blöjor,tvättlappar,och pytte bebis kläder !! *ÅH* Som ni säkert förstår så är det svårt att inte längta ihjäl sig när allting plötsligt kretsar kring bebisar!!!
Och att strosa runt bland baby kläderna gjorde ju inte saken bättre när man hittar så sööta saker som man nästan vill äta upp!
Jag hoppas ju på att min kropp kan kicka igång nån form av "mamma hormon" nu när jag är nära lillskrutt så att kroppen verkligen förstår att JAG VILL, JAG VILL !!!
(för den verkar ju inte förstått det innan )

Nya ägglossnings stickor blev det oxå ( sprang iväg i smyg såklart, när ingen såg mig )
Och nu va dom omgjorda.... förut va det alltid en stegrande grej som va "halvfull" när det inte va dax och sen "helfull" när det va ägglossning! (digitalt ägglossnings test )
Men nu hade dom alltså gjort om dem så att vid ägglossning är det nu en glad smiley gubbe :)

Ja, skojsigt värre - så nu får jag väl hoppas på en glad gubbe imorgon då :)
Och även hoppas på att detta är det sista paket jag behöver köpa - någonsinn!! * hoppas, hoppas *
249 kr tar dom för det oxå (ett paket, 7 stickor) - rena rånet, på ett år är det alltså 2988 kr Jo visst + graviditets test, läkar besök, pillerburkar, folsyra och annat skit man har testat.
Och detta är ju en nätt summa om man tänker på vad som komma skall... IVF läkarbesök, sprutor, långa bilvägar att köra, mm ja listan bara fortsätter - kommer väl vara utfattig den dagen man väl får sitt efterlängtade pluss ( eller glad gubbe kanske :)

MEN DET KOMMER SÅÅ VARA VÄRT VARENDA KRONA!!!!


Kommentarer
Postat av: Carro Tjäder

Hi hi det var ju lite kul med en glad gubbe!

Du verkar vara på lite bättre humör nu, skönt att höra (läsa).



Kram kram

2009-10-04 @ 18:52:38
URL: http://www.barro55.spaces.live.com
Postat av: Jenny

Jag köpte bara ägglossningstickorna på apoteket första gången, sen har jag köpt på nätet - det är ju mkt billigare och man behöver inte oroa sig för att nån ska se en handla heller.



Hoppas verkligen att det skulle funka det här med att graviditet "smittar av sig" som vissa försöker säga.

2009-10-04 @ 19:37:55
URL: http://www.minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: M

Heej Carro längesen man hörde från dig! Tack för att du kikade in!



Jenny: Ja vi får hoppas att vi "smittar" varann allihop med det där "hemska" gravid viruset som tydligen går nu ;)

Jag vet att jag borde köpa de billigare testerna på nätet, men jag har så svårt att läsa av dom...? dessa digitala är verkligen lätta och bra - smile gubbe= ägglossning annars ingenting!

Blir tokig på de andra (har allt köpt såna oxå, typ ett helt år ) Men som sagt så tycker jag att de är besvärliga, "Hm ja nu är strecket lite starkare... eller?, hur såg det ut igår???"



Hehe Ha det bäst tjejer Kram på er!

2009-10-04 @ 22:14:31
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/
Postat av: N

Halloj! Ha ha, vad kul att de ändrat stickorna till en smiley, lite roligt faktiskt! Jag har köpt de där dyra nån gång, men nu kör jag med testlagrets istället. Tycker de funkar kanon, på mig iaf! Nu är min ÄL på g, känner det både i mage samt att strecken bara blir starkare och starkare på stickorna. Hoppas så att det tar sig nu!!



Förresten kanske det är superbra att du umgås med bebisen så att dina mammahormoner som du säger kommer igång, kroppen kanske fattar och vips så funkar det! Ha ha, vet inte hur det fungerar men man kan ju alltid hoppas!



Stor kram till dig!

2009-10-04 @ 22:55:08
URL: http://minhogstaonskan.blogg.se/
Postat av: Joanna

Jag köpte alltid dyra äl-stickor förr. Sen hittade jag till lite olika sidor på nätet där det var himla lätt att beställa billiga varianter så det har jag fortsatt med. Men jag måste säga att jag är otroligt frestad att köpa dyrstickorna nu när där finns en glad smileygubbe =) Haha. Jätteroligt ju!



KRAM!

2009-10-05 @ 14:46:41
URL: http://plusresan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0