jävla väntetider :(

Idag känner jag mig precis som vanligt....  Piss....
Det onda jag kände i magtrakten är borta idag. Så alltså är ingenting annorlunda... ingenting, förutom att E har börjat att sova med ena handen på min mage. Han vill så gärna att det ska finnas någonting där inne. E har nog aldrig velat så mycket som nu... åhh jag har verkligen velat att han ska längta precis lika mycket som jag men nu när han gör det känns det bara hemskt - Nu känner jag ju hans smärta oxå... som om det inte räckte med min egen!

Känns så jävla pissigt att behöva vänta hela tiden, kan man inte bara få hjälp med en gång... Äggen hinner ju ruttna bort inom mig innan vi ens får komma på samtal.
Vårdgarantin - MY ASS !!! Den tror jag inte en sekund på.... varför fick jag då vänta 5 månader på en spolning som jag ändå sen fick betala själv.. ? Löjligt!
Och jag känner på mig att det kommer bli ännu värre, vi har alltid världens otur med att behöva vänta... vissa kan ha lite flyt i livet och kanske komma in på någons återbud.. men inte vi inte - aldrig, finns inte i korten för oss!

Snälla Snälla Sahlgrenska - Hör av er !!!! Vill åtminstone veta om remissen kommit in som den ska!?
För övrigt verkar Sahlgrenska vara ett jävla skit ställe.... Verkar vara låånga köer och inte har jag hört om någon som blivit gravid där heller ??  - Ni får hemskt gärna motbevisa mig om ni hört något annat!
Nä jag hade nog hellre hamnat någon annanstans.... Hellst skulle jag vilja gå Privat men det går bara inte!
Dom pengarna är fantasisummor för oss just nu!
Men åh det hade varit så himla skönt att slänga fram pengarna och bara få börja!.... Det hade varit drömmen just nu! Men.... Vänta... Vänta istället tills man bli gammal och grå och sen får man väl likförbannat punga upp dom där slantarna i alla fall i slutändan!

Tänk att allting ska handla om pengar... helt sjukt, vår lycka skulle alltså kanske redan vara här om vi bara hade haft massa pengar att strö omkring oss.

Blir riktigt irriterad när jag tänker på det!!!



Kommentarer
Postat av: Mickan

Klart vi ska bli gravida på SU både du och jag. Jag tycker det var jobbigast i vår lilla stad där det gick hur sakta som helst och där man blev behandlad som ett ufo... På sahlgrenska är de hur goa som helst! Barnmorskan jag hade under ÄP var så där härligt mammig som man önskar, klappade en på armen och jag grät lite efter hela kalaset. Klart det ska ordna sig för både er och oss.. men kanske inte imorgon... jobbigast är ju ovissheten, bara jag kunde få reda på att "om 8 månader blir jag gravid", då hade man kunnat fortsätta sitt liv som vanligt och bara njutit på vägen dit. Nu är allt så ovisst :-( Trist!! Men vi klarar det här, på något sätt gör vi det!! Kramar!

2009-10-09 @ 19:25:31
Postat av: Pernilla

Men du vännen, kan du inte ringa till dem och kolla om remissen kommit fram och hur lång tid det kommer att ta ungefär? Det sa vår läkare att vi skulle göra när vår remiss var skickad till RMC i Malmö.



Kramar

2009-10-09 @ 19:47:56
URL: http://www.frnkojatillslott.blogspot.com
Postat av: M

Mickan, tack för dina värmande ord! Tror säkert att det blir bra när jag väl kommer dit! Ja vi ska fasen lyckas!! Tack nu känner jag mig lite peppad!



N: så er remiss är skickad nu? Härligt! Jag skickade ett mail idag dit och får jag inget svar den vägen så ska jag börja ringa ;)



Tack tjejer för ni finns här hos mig!

Kram M

2009-10-09 @ 19:59:11
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/
Postat av: Emelie

Du kan vara helt lugn, sahlgrenska är en toppen klinik sett från alla håll, även om vi misslyckats så beror det inte på kliniken utan på våra förutsättningar att bli gravid, eller kanske man ska säga saknaden av förutsättningar.



Vi flyttade halvvägs genom landet bara för att få gå på sahlgrenska och jag är så glad för det.

2009-10-10 @ 10:17:18
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: Joanna

Jag säger som Pernilla. Ring dit!



Jag var också nervös och stressad och allt möjligt när vår remiss skickades för jag ville få besked direkt. Det går lite slött eftersom remisserna skickas per post och inte elektroniskt. De läggs på hög och tittas på en gång i veckan...sånt tar tid helt enkelt. Så jag ringde. Jag ringde flera gånger i veckan tills remissen kommit in till kliniken och då kände de mig på sätt och vis redan =)



Hoppas du får besked snart i alla fall.

Skittråkigt att vänta.



KRAM

2009-10-10 @ 16:29:05
URL: http://plusresan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0