vill ha garantier

Halvtrött och irriterad idag som vanligt.... ska det vara såhär?! Ska man behöva gå och vara sur halva livet..?
Känns som om dagarna sniglar sig fram bara för att jag vill att tiden ska gå fort!

Ingenting händer här förutom den vanliga väntan :(
Väntar på nästa vecka så jag kan ringa och skälla på min läkare....och att då äntligen remissen kan bli skickad!

Är så himla Ivf start sugen.....
Världens största Grattis idag till sara som fått ett litet plus på stickan.... Åh sånt gör mig lycklig... när kämpare äntligen får lite medgång!
Detta gör ju mig ännu mer sugen på att sätta igång.... det GÅR att bli gravid genom ivf.... ge mig, ge mig, ge mig !!!

Åh om man bara hade vetat att det fungerade.... Om man bara kunde fått nån garanti på att det kommer att gå då hade jag inte behövt ha den här paniken! Då hade jag faktiskt lungt kunnat vänta det där halvåret... om jag bara VISSTE att en graviditet väntade på mig efter det!
MEN nu finns det inga garantier.... och därför har jag panik och klarar inte alls av denna väntan!!

Hur kan man tänka på dethär varenda dag ??? Det går verkligen inte en enda dag utan att jag tänker på det!. riktigt jobbigt. E kanske tänker på det en gång i veckan eller nåt kanske.... varför kan inte jag oxå bara släppa taget lite och försöka tänka på annat?!

inget barn vid 25 som jag räknat med.... inget barn vid 26... och heller inget barn vid 27 nudå....
Fy fan vad ledsen jag blir! Känns som om jag har en fot i graven redan!
Och stackars E´s pappa som är gammal och sjuk ska han aldrig få se sitt barn barn??? Ska han aldrig få bli farfar ?? Mår illa av det här!

Mamma som nu vet om allting sa häromdagen att hon "längtade efter vårat barn" Att hon längtade så mycket så att hon nästan ville betala....
ja.... vi längtar oxå så mycket så att vi "nästan" vill betala!
Jag vet ju innerst inne att vi inte borde göra det!  att vi borde kunna vänta.
däremot om vi skulle misslyckas med alla 3 gratis försök då finns det ju ingen tvekan om saken att vi skulle betala.... men att göra det innan.. ? ? Åh jag vet ingenting!?
Här kommer den där garantin in igen.... hade jag bara vetat att det fungerade skulle jag gärna betala. Men jag vet inte vad jag skulle ta mig till om det misslyckas..??



Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag känner lite som du, att vet man att det skulle lyckas skulle det kännas som ett enkelt val att lägga ner de där pengarna. Men det finns ju inga garantier tyvärr. Kram!

2009-10-29 @ 21:03:27
URL: http://www.minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Rebecca Wendel

HEJ! Den här veckan har jag läst din blogg och nu har jag läst igenom hela. Väldigt intressant. Jag tycker så synd om dig att allt har krånglat och tagit så lång tid!! Jag förstår verkligen om du vill gå privat. Men om du bekostar första ivf:et själv så får du inte de där 3 gratis ivf:en av landstinget, så är det iaf där jag bor, i småland.

Har du provat pergotime? hur länge har ni försökt?

Vi har försökt 1 år och 8 månader. Vi får ingen utredning förrän efter 2 år, för att vi är under 25. Jag blir så arg på det. Men vi har av ett under fått pergotime iaf. Och ivf får man inte före 25 så jag hoppas inte jag behöver gå så långt. Jag är 23 och vill inte vänta 2 år till!! Kika gärna in på min blogg!

2009-10-30 @ 22:03:39
URL: http://thewaytoachild.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Hej! När jag googlade på mig själv fick jag se detta inlägget ovan på din blogg. Nu är det ju väldigt längesen, men det röjer ändå lite av min identitet. Jag har inte hittat nån mail till dig, så jag skriver här och undrar om du kan ta bort inlägget ovan och även detta.

Det var ju väldigt tanklöst av mig. Har inte sett detta förrän nu...

TACK!

Och stort Grattis till er dotter! =)

2012-01-26 @ 19:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0