åldersnoja

Jag vet jag är bara 26 år... men det va ju inte såhär det skulle bli!
Har alltid haft drömmar om barn och jag ville bli en ung mamma. Visst man skulle ju hitta nån att få barnen med oxå, men nu har jag ju gjort det!

Hade räknat med att fått första barnet vid 25 som SENAST. sen vill man ju ha fler barn oxå, 2 eller 3 oj oj så långt kan man verkligen inte tänka nu, ska väl vara glad och nöjd om man lyckas få ett nångång!
Och vid 30 skulle jag ju vara färdig.... det där hemska 30 strecket börjar närma sig med skrämmande steg.

Jag känner mig inte gammal direkt, men när man tänker i barn banorna så känns det som om jag är hur gammal som hellst, som att det snart är försent!

Hoppas ingen tar illa vid sig nu för jag vet att många som försöker är bra mycket äldre än jag... detta är bara min fåniga dröm om att bli en ung mamma. Min mamma va 18 o pappa 24 när jag kom så det kanske sitter i generna, att vilja ha barn tidigt ;)

Vet ju inte alls hur lång tid det kommer ta.... Finns ju de som håller på med IVF i flera år.... Åh jag orkar inte vänta i flera år till, känns som om man bara skulle vilja ha en garanti just nu på att man kommer att lyckas nångång i alla fall.  Om man aldrig kommer lyckas så vill man ju veta det och kunna gå vidare med sitt liv.... komma på vad livet ska handla om då...

                                                         Shit vad skulle man göra med sitt liv då??



Kommentarer
Postat av: Jenny

Känner igen det där, för mig närmar sig 30-strecket med stormsteg vilket jag inte ens vill tänka på. Hade tänkt att jag åtminstone skulle vara enbarnsmamma då, men nu vet jag ju att det inte kommer bli så, så nu är mitt nya hopp att jag får fira 30-årsdagen med en gravidmage...

2009-09-20 @ 11:34:54
URL: http://www.minadrommarsbarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0