Nervös, Nervös, Nervös

Kan inte fatta varför jag är så himla nervös inför imorgon....
usch kommer inte kunna sova inatt.

Fick hem mina smärtstillande idag på posten... Wiihhh I stolpiller form - Precis vad jag önskade mig :(
Ska tas en halvtimma innan mitt besök.....  och vi som har åkväg lite mer än en timma till göteborg.
Tjohooo ska jag ta den i bilen då eller .. ?? Haha
Det är Fest !

Men men det löser väl sig... får väl hoppa in på nån toa nånstan..??

Usch jag hatar verkligen sjukhus, innan vi började med denna resan så hade jag inte ens tagit ett vanligt blodprov, bara sånt där stick i fingret. Så det känns lite extra nervöst eftersom jag inte är van vid sånt här!

Undrar lite varför man aldrig blivit upplyst om att det skulle kunna bli såhär.
Jag har inte direkt hört talas om oförklarlig barnlöshet och allt sånt här.... Det har aldrig dykt upp i min skyddade lilla värld!
I skolan satt man där i sexualkunskapen och lärde sig att använda kondom - Annars blir det barn - DIREKT!!
Och P-piller det måste man ju ha annars blir man ju med barn !!!!

Tycker åtminstone att de kunde haft ett litet kapitel där det talades om att alla faktiskt inte kommer kunna få barn på naturlig väg! Det va det ju inte tal om.
Bara varnande ord om hur "lätt" det va att bli med barn, precis som om det va något hemskt!
Akta er för det flickor....

Kan inte låta bli att undra om det hade gått lättare om man inte börjat med P-piller överhuvud taget.
Dom kanske förstörde något där inne.. ?? Sabbade kroppens naturliga rytm ??
Ja vad vet jag, ångrar i alla fall att jag började med dom. Va bara krångel, missade något piller då och då och så blev man livrädd... FÖR VAD undrar man ju nu!

Tänk om man vetat då vad man vet idag, då kanske man inte väntat lika länge med att börja försöka?
Jag har ju varit redo för detta långt innan vi började försöka på allvar!
Kan inte låta bli att tänka på några av mina vänner som är sådär runt 27-30 år och barn finns inte i tanken hos dem än, för de är inte färdiga med sitt festande eller resande eller pluggande eller whatever!

Kan inte vara roligt sen när de äntligen börjar försöka om några år och det faktiskt inte fungerar!
Då måste ju verkligen paniken komma, Fast alla andra har väl det där flytet som en annan inte har!

Dom tittar väl bara på varandra kärleksfullt och vips så kommer storken!





Kommentarer
Postat av: MIckan

Det kommer att gå bra ska du se. De är som sagt var trevliga där borta, vi fick en som heter Margareta som är lugn och trevlig. Jag tyckte inte själva spolningen gjorde det minsta ont (eller kanske lite..) efteråt hade jag mensvärk, rejäl ett tag, så se till att ta det lugnt, det går över hyfsat snabbt! Ja visst är högstadiets sexualundervisning något att fundera över såhär i efterhand... men den gäller ju för de flesta men inte för oss uppenbarligen. Suck!! Här är jag på ruvardag 9 och har börjat "tappa" värken i brösten vilket ALLTID brukar innebära mens för min del. Suck!!!! Det är bara tt ställa in sig på ivf nr 2.



Lycka till nu! Kram!

2009-09-28 @ 15:27:01
Postat av: M

Åh Mickan.... Neeej fortsätt att ruva nu!! Du måste lyckas, annars tappar vi hoppet allihopa ! :(

Tack för peppningen inför spolningen, vekar vara väldigt olika för alla hur ont det gör, så jag får hoppas att jag får den smärtfria varianten ;)



Hör av dig oavsett hur ruvningen slutar, önskar dig verkligen lycka till de kommande dagarna !

Kram M

2009-09-28 @ 15:34:40
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/
Postat av: Carro Tjäder

Stort lycka till i morgon! Det kommer att gå bra!

Stolpiller i bilen! Ha ha jag ser det framför mig!



Mickan, jag vet inte vem du är men jag håller tummarna för dig! Försök att inte tyda för mycket, kroppen beter sig ju inte som vanligt under en IVF. :-)

2009-09-28 @ 19:54:37
URL: http://www.barro55.spaces.live.com
Postat av: jenny

Håller tummarna för att allt går smidigt på spolningen imorgon!

2009-09-28 @ 21:07:14
URL: http://www.minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Tycker också att det är himla intressant att det pratas så himla mycket om att man måste skydda sig mot graviditet, men inget om att det kan vara förenat med vissa problem. Att framställa det som att det är hur lätt som helst att bli gravid gör säkert att fler väntar.

2009-09-28 @ 21:15:11
URL: http://www.minadrommarsbarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0