Inget syskonbarn än....


Hej Hej!
Idag har jag tillbringat en del av dagen med min hög -gravida syster.... Bebisen verkar inte ha någon som hellst lust att komma ut.... hon börjar bli helt galen snart över att sitta och vänta varje dag! (den som ändå fick vänta på det istället ) oxå är hon nervös över att gå över tiden... Man måste tydligen gå i hela 3 veckor till innan dom sätter igång det... Klart hon är nervös... ungen hinner ju bli mycket större på 3 veckor och det vill man ju inte!

Ni kan ju tänka er att när nyheten kom ut att hon skulle ha barn så va folk inte sena med att fråga oss:
-När ska ni ha barn då?   ( speciellt eftersom min syster är 4 år yngre än mig)
Jag tror faktiskt att nästan ALLA jag känner har frågat oss det detta året.
Huur jobbigt som hellst när man får den frågan, känns som om man dör en liten bit varenda gång som frågan ställs.

Åh i och med att jag börjat blogga om detta så kanske jag längtar ännu lite mer... Helt sjukt hur många det faktiskt är som sitter i samma sits och inte kan få barn av sig själva....
Många kommer ju att lyckas förr eller senare men ibland kan man inte låta bli att tänka:
Tänk om man är ett par av den lilla procent delen som inte lyckas alls... ?

Oh! kopplar bort den tanken och nästan "längtar" till mensen nu. Direkt när den kommer kan jag ju ringa och boka tid för spolningen. Vem vet kanske fastnar efter den... Försöker tänka lite positivt ;)
Nja jag är väl egentligen helt inställd på att att det inte lyckas men då kanske vi får skickat våran remiss i alla fall!
Man har lixom börjat tappa tron efter såhär lång tids försökande. Jag räknar inte ens längre med att det ska fastna. Har slutat köpa hem graviditetstest för jag vet att det inte är någon ide´.
Ägglossningstest slinker väl med hem ibland, för man vill ju ändå försöka hålla koll. så man vet att man gjort allt man kunnat!

ja ja... bara vänta nudå... som vanligt :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0