lite bakgrund...

Jag har i stort sett Alltid längtat efter barn men när jag äntligen träffade min själsfrände så tickade min biologiska klocka väldigt fort. Efter ca 2 år ihop så va vi "redo" (Trots att jag velat i hemlighet mycket längre än så )
Pillren slängdes och det får bli när det blir... spännande... vi tänkte inte mycket på det, men när ett halvår gått började tankarna komma... Tänk om något är fel? Varför händer inget?
När sedan ett år gått blev det mer allvar!

Shit det är nu man ska söka hjälp?
inte redo alls för någon hjälp utan försökte själva på liv och död...
Vågar inte ens tänka på hur mycket pengar jag har slösat på ägglossningstest & graviditetsstickor.
Herregud varför måste det vara så dyrt om man vill ha riktiga apoteks grejjer ??

Provat alla tips, ätit massa olika saker folk tipsat om på nätet, legat upp och ner efteråt för att "de" lättare ska hitta fram.... Yeah Right !!
Det ska tydligen vara bra att resa iväg någonstans för att försöka tänka på annat...
Vi har nu varit iväg på 3 st utlands resor, försökt tänka på annat men NEJ, det fungerade inte.
Man kan tydligen oxå flytta/renovera, då får man väldigt mycket annat i huvudet.
Vi har flyttat 2 gånger och totalrenoverat båda lägenheterna... Alltså massor att göra som inte har med nån bebis att göra.
( Förutom att vi köpte en 3:a som ALLA undrar vad vi ska ha det 3:e rummet till? - Klart det är tänkt som ett bebisrum..... )

I alla fall det fungerade inte det heller.
Spelar ingen roll hur mycket vi inte tänker på det, blir ju bara värre!
Är så trött på skiten nu!

På julafton 08 kännde jag att nu får det vara nog! där satt vi ensamma och hade skittråkigt.
Julen är en familjehögtid och bara roligt om man har barn. Detta va droppen, såhär kunde vi inte ha det!
Jag flippade och skrek att inte en jul till utan barn....

SÅ VI BESTÄMDE OSS FÖR ATT RINGA FÖR UTREDNING!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0