väntar

Helgen har varit toppen !! Jättekul utekväll och mensen kom varken på fredagen, lördagen eller idag. Så jag slapp helvetet i alla fall när jag skulle ut ;)
Men nu däremot så borde den ju vara påväg. Är på dag 28 idag och den brukar väl rulla in sådär mellan 25-32
Tjoho den har alltså en vecka på sig varenda månad att leka med mitt psyke.

Börjar bli lite orolig bara att det ska krångla denna månaden...  ( typ inte kommer igång alls eller nåt sånt )
vore ju precis min otur. Nu när jag ska ringa efter tid för spolning.
Den ska ju göras 10 dagar efter första mens dagen. Och kommer inget så kan jag ju säkert inte göra någon..
 OCH DÅ JÄVLAR BLIR JAG FÖRBANNAD!!!!
jag väntar inte en enda månad till, det gör jag bara inte!

GAAAAAHHHHHH !!!!!
Börjar bli redigt trött nu, känns som om vi inte kommer frammåt nån gång, bara står och stampar på samma jävla tråkiga ställe!  vänta 4 månader på en sketen spolning.....

Kommentarer
Postat av: Mickan

Låter som precis samma historia vi fick kämpa med. Vi gick halva våren med en enda lååååång väntan på att landstinget skulle ha tid för en spolning. Vi ringde och ringde och varje gång sa de "Vi skriver upp er på listan här så får vi se om läkaren har tid denna månaden..." Till slut fick vi nog och efter 4 månaders väntan vände vi oss till en privat klinik för att få spolningen. Det var nog det bästa vi gjort under resan! Det kostade 2500 kr för en spolning och när den sedan var gjord skickades papprena till landstinget och så skickades vi vidare i landstinget ivf-kö. Så skulle ni ha möjlighet att lägga ut de pengarna så får man igen det på sparad tid och ångest. När vi ringde det privata så hade de tid samma vecka och vips var det fixat.... Liksom en smidig genväg. Åååå vad lättad jag var efter det besöket!



Hoppas det ordnar sig i alla fall! Kramar till Dig!

2009-09-20 @ 17:49:39
Postat av: M

hej... ja vilken smart ide!

vet inte varför jag inte tänkt på nåt sådant! Hade fått för mig att man va tvungen att gå alla steg genom landstinget sjukhuset för att sen hamna i Ivf kön... Men får jag ingen spolnings tid denna månaden så kommer jag garanterat ta ditt råd och ringa runt efter nån privat klinik! Absolut.

Hur länge fick ni stå i IVF kön innan någonting hände?? Får man fråga vilken klinik ni går på? Göteborgs området??

Tack för att du kikar in och stöttar!

2009-09-20 @ 18:36:23
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/
Postat av: Mickan

Hej igen! Tittar in här ofta :-) Vi gick på Carlanderska (privat) för spolningen och sedan är det sahlgrenska som gäller inom Landstinget. Vi bor i en stad några mil bort så det har blivit lite åkande... Vi gjorde spolningen i april tror jag och sedan hade vi lite otur för det var sommarstängt på salhgrenska när vi "egentligen" skulle fått komma in dvs. inom 3 månader.



Men vi hade "tur" igen och fick en återbudstid i augusti (eg. skulle vi fått komma in i september/oktober ..) När vi väl kom på info-mötet i mitten av aug så råkade min cykel passa perfekt med ett annat återbud så vi började behandlingen dagen efter.. Efter allt segande innan spolningen var det så skönt att det plötsligt gick snabbt.



Hoppas ni får spolning inom landstinget dock - helt klart billigare iaf :-)



Kram!

2009-09-20 @ 19:21:35
Postat av: N

Usch, vet hur det käNns att vänta!! Verkligen pest! Min mens var "sen" 5 dagar denna gång, men ÄL inträffade ju senare ... Fick den imorse, och samtidigt som det var surt och ledsamt så kändes det ändå skönt på nåt konstigt sätt när det väl kom. Nu vet jag iaf ... Ska börja med Pergo nu dag 5, så jag MÅSTE hoppas och tro att det kommer funka denna gång!



Kanske, kanske är det så att din mens inte kommer på 9 mån nu, vi håller tummarna!! =)



Kramar N

2009-09-20 @ 22:40:40
URL: http://minhogstaonskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0