blodprov

Hmmm.... nyss hemkommen efter blodprovstrixande.

Tog blodprovet i mina sönderstuckna armar, fick vänta en timma innan jag kunde komma och hämta det. Och precis nyss när jag skulle lägga det på lådan fick jag se att det hade läckt från röret.. ???
Piss & skit säger jag bara... röret låg i en liten påse och det hade runnit ut lite.
Jag blir så satans trött på att det är något som blir fel hela tiden !

Kan dom ingenting på vårdcentralerna nu längre ?? Jag fick ju skicka iväg det ändå och hoppas på det bästa, att det kommer finnas åtminstone något kvar i röret när det når sahlgrenska imorgon ?
Fan så nu ska man behöva tänka på detta oxå när jag ringer imorn, att det likagärna blivit helt galet så att jag måste göra om... om då måste jag åka direkt till sahlgrenska , blööhhh !
Arga hormoner som pratar idag tror jag minsann !

Man blir så trött på att man ska behöva hålla koll på allt själv hela tiden. Som Carro som haft världens otur med läkare nyss... vad skull hända om vi själva inte höll koll på vår behandling ?? Jo det skull gå så in i helvete fel !
Ska man inte ens kunna luta sig tillbaka och lita på att dom gör vad som är bäst för oss... Tydligen inte!

Ett exempel :
Innan IVF:et sa sköterskan i luren till mig att "ja du har ju gjort ivf tidigare så du kan börja med sprutorna via ett telefon samtal" Hade jag inte anat oråd så hade jag ju självklart sagt ja.... jättebra att slippa åka in till göteborg!

Men av någon anledning kom jag och tänka på cystan jag hade haft förra gången och bad om ett ultraljud
Och tur va väl det... blodprovet såg ju perfekt ut så dom hade ju aldrig haft en aning om att det fanns cystor där inne om jag inte bett om en tid.
Istället hade jag då säkert hunnit ta 10 hela sprutor för att sen upptäckt cystorna och allt hade varit förgäves... hade säkert fått avbryta!

Skrämmande att tänka på vad som kunde hänt!
Så jag ska fortsätta vara misstänksam och hålla koll på mig själv, för det verkar inte som om någon annan gör det !



Kommentarer
Postat av: ettvanligtliv

Skrämmande att det ska behöva vara så där. Tur att du är en tjej som står upp för dig och klarar av att kräva rätt hjälp.



Tur i oturen att du kom att tänka på att be om ett UL. Det är nog ödet som säger att det kommer att fixa sig denna gång, det är ni värd!



Kram

2010-08-24 @ 14:32:41
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Tea

Hoppas att det finns tillräckligt med blod kvar i röret!

2010-08-24 @ 15:13:22
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Ninna

JA, är det inte märkligt att vi får vara kontollanter själva och påpeka saker för doktorerna som borde kunna dessa rutiner på sina fem fingrar!!! Du vet ju hur det gick med min spray (två veckor utan spray inför ÄP...)



SUCK! A L L T ska man ha koll på själv! Jag skriver listor. Annars hade jag inte haft koll!



Hoppas nu det går bra med blodprovet iallafall!



Kram Ninna

2010-08-24 @ 16:14:45
URL: http://www.villblimammanu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0