börjar tappa humöret

idag har varit en skit dag, irriterad som fasen och jag vet inte om det är hormoner eller om jag bara är trött på hela skiten.
För trött på alltihop är jag !!

gick upp kl 07.30 idag och kom hem kl halv fem.... FYyyyy FAN !
Hela dagen har gått åt för ett sketet läkarbesök, och dyrt e det att åka buss oxå !

Fick i alla fall gjort ett ultraljud och läkaren hittade 6 st äggblåsor i okej storlekar, ( 2 st va 16-17, vad det nu betyder?? )

Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är besviken !
högre dos och fler sprutor än förra gången men sämre resultat ??
förra gången fick vi ju ut 7 st och denna gången får vi ju se om vi ens får ut 6 st då... :(

Hade jag inte läst så mycket bloggar så hade jag säkert varit nöjd med vårt resultat men det verkar ju som om var och varannan får ut runt 15-25 ägg ! Och då känns vårat väldigt futtigt!
Och jag VET att det inte är antalet som räknas utan kvaliten men jag ville ju för fasen inte att det skulle gå sämre än förra gången !

Jag vill inte vara så nervös som jag va förra gången att inget skulle befruktas...
Förlåt att jag låter som en gnällspik men jag hade bara förväntat mig ett bättre resultat !

// Har ingen rätt att klaga heller efter att ha läst stackars Ninnas inlägg om den misslyckade äggplockningen, jag lider verkligen med dig och skäms över att jag sitter här och klagar //

medans jag väntade på bussen hem såg jag mig själv plötsligt stå inne på åhlens baby avdelning.... försöker jag straffa mig själv eller något? vet inte ens hur jag hamnade där och tillslut slogs jag av tanken att det hjälper inte hur mycket jag längtar och önskar... det går som det går ändå... jag kan INGET göra :(
hela nordstan va plötsligt fyllt med små små nyfödda bebisar överallt och jag kände bara att jag ville springa därifrån och gråta. Sen såg jag ett antal gravid magar efter det och mitt hopp släcktes för varje sekund som gick.

något som bidrog till mitt dåliga humör va att bussen va full när jag skulle hem jag fick ingen sittplats och fick därför STÅ i nästan hela 2 timmar - jag va INTE glad när jag steg av...

Och nu väl hemma kom tankarna om att hur mycket vi än går frammåt så är det lika långt kvar...
Det dröjjer nästan en hel månad innan vi kommer att få veta, om vi nu ens kommer så långt som till ruvning.
Det är alldeles för lång tid, jag orkar inte stanna upp hela mitt liv såhär och bara vänta!
Det är fruktansvärt och jag är på riktigt rädd för ruvnings perioden.
I 3 veckor kommer vi att få tacka nej till allt och bara sitta hemma och vänta, vilket vi sen gjort i onödan om det misslyckas ännu en gång !
Jag orkar inte !

Blev en riktig deppar dag idag trots att jag egentligen fick glada besked - Äggplock på torsdag !!
150 puregon idag sista sprutan, sen ägglossnings sprutan pregnyl imorgon kl 21.30 - prick
De stackars 6 äggen ska plockas på torsdagen och återsättning på lördag om vi nu kommer så långt !

Jag fattar inte vart detta hemska humöret kom ifrån, jag fick ju faktiskt äggplock denna veckan precis som jag ville! Men nu har jag ju fått ur mig mycket av denna skiten så imorgon kanske jag ser det positiva i livet igen !
Men det lyckades bryta ner mitt psyke denna gången oxå !



Kommentarer
Postat av: ettvanligtliv

Du det är helt ok och naturligt att tappa humöret ibland. Hur vore man funtad annars? Vad roligt att det snart är äggplock!! Nu är det nära :D

Kram!

2010-08-30 @ 18:55:45
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: M

Hej! Jag lider med dig angående bussresan idag då du fick stå i hela 2 timmar!! Men att det skulle vara vanligt att man får ut 15-25 ägg stämmer verkligen inte, man ska inte påverkas av bloggar alldeles för mycket för då blir man galen. Jag tyckte det lät som om du har normalbra chanser med dina ägg, för som du skrev så är det faktiskt kvliten som räknas, aldrig antal ägg. Dom gångerna jag fått ut färre ägg har det blivit bättre resultat än de som får ut 15-25,den gången jag fick ut sämst antal blev jag gravid. Det är oftast sämre kvalite när man får ut för många, det kanske fastnar men ofta blir det missfall pga dålig kvalite. Jag tycker du ska försöka slappna av inför torsdagen så du mår bättre och jag håller verkligen tummarna!

2010-08-30 @ 19:03:48
Postat av: Tonci

Jag känner så mycket med dig!! Men det är som du själv skriver också att kvaliten är det som är viktigast, inte antalet. Kanske du har "bara" 6 ägg (som jag inte tycker är så få), men de är av guld kvalite och ska befruktas och delas helt perfekt!

Jag håller tummarna mycket för dig, jag hoppas att allt ska gå jättebra på torsdag.

Kram

2010-08-30 @ 19:31:20
URL: http://vivillockshabarn.blogspot.com/
Postat av: Tea

Att stå upp i 2 timmar på bussen låter inte kul.



Lycka till med äggplock på torsdag!

2010-08-30 @ 20:09:45
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Carro

Men åh vilken skit dag! Spotta, skrik och fräs! Det är inte rättvist, verkligen inte! Pricken över i´t att behöva stå upp i 2 timmar, jag är impad över att du inte satte dig ner på golvet och grät..



Stor varm kram till dig!

2010-08-30 @ 20:30:25
URL: http://carolinatjader.blogg.se/
Postat av: MDB

Jag förstår så väl känslan av att vilja ha ett bättre resultat. Men som du skriver så vet man ju inte om fler är bättre, det kan ju lika gärna vara så att guldägget är ett av just de sex. Den gången som ledde till vår efterlängtade plutt fick vi bara ett användbart ägg, men det var ju uppenbarligen helt "rätt" ägg. Lycka till på torsdag!

2010-08-30 @ 22:14:43
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Av längtantilldig

Vi har 3 plock bakom oss och har fått 7, 4 resp 5 ägg. Denna gången fick vi ett befruktat och ett i frysen. Så tappa inte hoppet!

2010-08-30 @ 23:18:39
URL: http://[email protected]
Postat av: Av längtantilldig

P.S. I papprena på vår klinik står det att medelantal är 8-10. Så 6 st är inte alls illa.

2010-08-30 @ 23:19:26
URL: http://[email protected]
Postat av: Mickan

Är hemskans dålig på att kommentera men jag tänker på dig och kollar in här varje dag fortfarande. Kämpa på nu, jag håller tummarna hela vägen. Som så många nämnt ovan så är det kvalitet före kvantitet. Men jag vet, det är svårt att tro på men "plötsligt händer det". Många kramar!! /Mickan

2010-08-31 @ 06:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0