Fan i Helvete

Av rubriken kanske ni förstår att det inte gick så bra idag... :(

"Eller ett litet gupp på vägen Carro "

Fy fan jag va så inställd på att allt skulle gå bra och att det va dax för spraystart, men ack va fel jag hade.
Inte bara en cysta fanns det där inne utan TVÅ !!!!

Vart kommer de här ifrån? Jag förstår ingenting, varför får jag dessa helt plötsligt!
Båda va för stora för att det skulle gå att börja spruta så cystorna måste bort :(
läkaren kallade dem för "vatten cystor" och jag har ingen aning om vad det är och på riktigt vill jag inte veta heller, jag vill bara att dom ska bort !

Så imorgon blir det visst en göteborgs tur igen och in på operation :(
Cystorna skall pungteras och tömmas och jag är LIVRÄDD!

Jag vill inte vara med om det här längre.... varför kan inget bara gå smidigt och lätt ??
Fixar inte fler gupp på denna vägen nu!

Frågade hur det går till och om det kommer göra ont. Läkaren sa att det skulle vara ungefär som ett äggplock - PISS ! Så inte nog med att jag måste göra ETT äggplock, nu blev det plötsligt TVÅ !

Det här är ju inte sant! Och cystorna sitter på varsinn sida så dom måste ju ge bedövnings spruta på båda sidorna
AJ AJ AJ.... Vill verkligen inte detta - Jag trodde jag skulle hinna förbereda mig på ägg plocket nu i två veckor men plötsligt kommer all denna smärta redan IMORGON !
Jag är inte redo !

Så jag sitter helt ställd här nu och rädd för att gå och lägga mig !

Fan de hemska sjukhus kläderna, kanyl i armen och morfin... sprutor och smärta -REDAN IMORGON
Detta är mer än jag klarar av just nu !

önskar dom hade gjort det fort idag när jag redan va där, helt oförberedd så hade man sluppit att vara såhär nervös, men det fanns ingen tid, så tydligen ska man vara glad oxå att jag fick en tid så fort...

Åhhh, Nej jag är inte glad..... Jag är ledsen & rädd och undrar varför allt det här drabbar mig???

Måtte det bli en graviditet av allt det här kämpandet !!!

Har egentligen mer att berätta men hinner inte skriva mera nu.... får väl återkomma om jag överlever morgondagen !


Förutom Carro.... är det fler som drabbats av dessa idiot cystor som förstör allting ??
känns som om man är nåt form av missfoster.... :(


Kommentarer
Postat av: Tea

Kram! Tänker på dig!

2010-08-19 @ 00:36:40
URL: http://langrean9manader.blogspot.com
Postat av: ettvanligtliv

Kram!

2010-08-19 @ 08:10:15
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Plusresan

:( Skickar över bamsekramar till dig...

2010-08-19 @ 10:57:35
URL: http://plusresan.blogspot.com
Postat av: Maria

Jag hade med cystor!! Blev skit rädd att allting skulle gå åt helvete men läkarna sa att det mycket väl kunde uppstå så kallade choklad cystor, som var "helt normalt "

2010-08-19 @ 11:33:58
URL: http://www.prackan.blogspot.com
Postat av: Barnarlivet

Jag försökte titta bakåt lite i din blogg för att förstå vad cystorna kommit ifrån. Är det en biverkning av sprayen eller är det något du haft tidigare? Lider med dig att vara tvungen att ha äggplocksont två gånger. Det är (ursäkta språket) själva fan att all skit kommer samtidigt. Hoppas att det går bra idag och jag hoppas att det blir en graviditet av allt detta kämpandet.

2010-08-19 @ 12:11:44
URL: http://barnarlivet.blogspot.com/
Postat av: Nina

Hej där! Sitter och läser allt du har skrivit nu och jag kan säga att du är INTE ENSAM! På min första ivf i feb/mars fick jag gå igenom samma sak. Fick en blåsa/cysta som biverkning av Suprecuren eftersom jag spraya länge. Fick oxå göra ett "äggplok" innan själva äggplocket med sjukhuskläder,morfin och hela köret så man visste vad som väntade! Min man fick inte gå ifrån jobbet så jag fick göra det där alldeles själv, låg och grät från morgonen tills jag kom hem. Fick gå igenom ett äggplock och inga ägg befruktades efter all smärta man fick gå igenom. Gjorde ivf nr2 juli/aug och fick ett ägg tillbaka och sitter och ruvar nu så jag håller tummarna för oss att vi ska få våra efterlängtade plus och gå med barnvagn i maj/juni :) Har också sk. choklad cystor som de upptäckte vid ultraljudet på ivf nr1 så du är inte ensam, Ursäkta det långa inlägget hoppas du orkar läsa. En styrkekram till dej! Nina

2010-08-19 @ 17:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0