ordination

Då ska vi se... ringde sahlgrenska förut och barnmorskan kunde inte svara på hur jag skulle gå vidare för inget va skrivet på min ordination.!
Hon skulle ringa upp mig om en stund för att kolla vad som hade hänt!

Här tappade jag mitt tålamod... ingen ringde och jag kände bara att nu är det säkert skit med blodprovet i alla fall ! Blääää

Efter ett par timmar ringde jag själv upp och fick äntligen en ordination !
Sköterskan nämde inget om mitt blodprov utan sa bara att jag skulle ta 150 idag & imorgon och även ett nytt blodprov imorgon som då kommer till dom på fredagen !

Jag har en dålig magkänsla över detta !
Jag hade ju förväntat mig att det skulle gå ungefär likadant som förra ivf:et men tydligen inte !
Förra gången tog jag 150 i 6 dagar och fick sen sänka till 100 i 6 dagar till.
Nu kör jag på med 150 och inget ultraljud är inbokat för sen är det ju helg...
så som tidigast blir det väl ultraljud på måndagen vilket är sprutdag 12...

tycker det låter väldigt långt med 12 dagar innan första ultraljudet..??

men kanske svarar jag inte likabra på sprutorna denna gången ?? Åh den som ändå visste vad som försegår där inne !???
jag som tyckte jag kände mer i magen denna gången.
Åhhh orkar inte ens analysera precis allt längre !!

Börjar bli trött på detta nu ! Jag hade räknat med äggplock om en vecka nu får vi väl se hur det blir !??
Blev irriterad av att behöva ta fler blodprov.... folk måste ju undra varför mina armar ser helt sönder stuckna ut !

idag ser jag inte lika ljust på framtiden som jag gjort... men jag ska försöka peppa upp mig igen så jag orkar stå ut resten av tiden !

Vill bara att det ska vara färdigt nån gång !!!!


Kommentarer
Postat av: Sara

Du kan väl åka på UL på lördag och söndag också? Det gjorde jag när vi gjorde vårt första IVF i höstas.



Hoppas allt blir finemang!

Kram Sara

2010-08-25 @ 16:26:59
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com
Postat av: Tea

Skickar några kramar och hoppas att det hjälper lite i alla fall.

2010-08-25 @ 18:06:57
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Mariana

Har gjort några ivf och det varierar från gång till gång hur ofta man ska öka el sänka dosen samt ta blodprover men enda anledningen till det velande är att dom vill ha en exakt summa på provsvaren så det ska bli så bra som möjligt för dig, det är nog inte för att jävlas :-)

2010-08-25 @ 20:34:05
Postat av: Plusresan

Om de själva inte påpekar det så får man ju hoppas att det är ok med 12 dagar innan VUL. Det varierar så klart från person till person.

Håller tummarna att allt kommer se bra ut vid vulet och att det blir plock strax därefter.

2010-08-25 @ 22:00:46
URL: http://plusresan.blogspot.com
Postat av: Carro

God kväll!



Jag förstår dig, jag kanske har bidragit till att du har svårt att lita på dom med mina historier om knäppa läkare. Om du känner dig orolig så ring till dom, var besvärlig patient, huvudsaken är att det känns ok för dig :-)



Vilka super fina kläder du har köpt!Klart att man får köpa kläder om man vill, gör det du mår bra av!



Kram



2010-08-25 @ 22:10:36
URL: http://carolinatjader.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag har alltid sprutat 11 dagar och vet att 12 dagar inte är ovanligt. Var glad att de tar manga blodprov, det är ett bra sätt att mäta hormonhalterna. De maste na en viss niva innan det kan bli ÄP. Är du säker pa att de inte gör VUL pa helgen?

2010-08-25 @ 23:30:15
URL: http://parislisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0