sista sprutan idag !!!

Okej idag är jag glad igen !!

Det går fort upp och ner ;)

mobil alarmet ringde precis och jag tog suckande fram sprayen tills jag kom på att det va sista puffen ! ;)
Så jag tog den med glädje  Tjoohooooo !
Sista puregon sprutan igår och sista sprayningen idag - lite av ett lyckorus faktiskt!

Sen blir det till att meka med ägglossnings sprutan ikväll... skrev senast att jag tyckte att den kändes som ett getingstick... Tjiho vad jag ser fram emot det !

Jag behövde verkligen en deppardag för att hitta tillbaka gnistan igen ! Och nu jävlar hoppas jag att den är här för att stanna ! Nu ska det bli bebis !!

Har klurat på en grej... vi funderar mycket på det här med att sätta in två !
Jag har ingen aning om hur sahlgrenska skulle ställa sig till detta för vi har aldrig frågat.
Men såhär tänker jag:

Jag är helt klart villig att bara sätta tillbaka ett, skulle ju annars väldigt gärna vilja få tvillingar - hur coolt vore inte det lixom! Men min kropp är ju somsagt väldigt liten och smal och jag är rädd att det faktiskt skulle bli komplikationer. Så jag vill inte vara girig, och sen kanske behöva vara med om ett missfall eller något liknande bara för att jag så gärna ville se ett plus !

Men å andra sidan så OM vi tänker oss scenariot att "bara" 2 blir befruktade så vill jag ju hellre sätta in båda än att lägga ETT enda i frysen... med tanke på att det gick skit för våra frysisar förra gången !
Så jag vill inte chansa med frysen igen... okej om det skulle bli 2 eller fler men inte bara ett, det känns meningslöst för vår del !

Hur ska man kunna få sahlgrenska att gå med på detta ??? Skall lägga fram mitt önskemål men jag gissar på att dom kommer köra över mig och bestämma själva!
Men det är ju ändå tredje insättningen !
När får man annars sätta in två ??

Vill bara att det ska bli torsdag nu så detta är över !

Mickan: alltid roligt att höra från dig ! Jag håller tummarna att din bebis kikar ut nångång så du slipper vänta mera nu ! Du fixade det på andra ivf:en så nu ska jag banne mig oxå göra det !!

Over and out !


Kommentarer
Postat av: Längtan

Knappt tre timmar kvar innan ägglossningssprutan ska tas!

Lycka till på torsdag du också!

2010-08-31 @ 18:16:35
URL: http://langtantillbarn.blogspot.com
Postat av: Carro

Det där med att sätta in 2... Carl von Linné har en massa teorier om att det inte är säkert att 2 embryon ökar chansen. Det kan till och med vara tvärt om.

Gå in och läs det här: http://www.linne.se/ettellertvaembryon/



Jag har uppfattat det som att man bara får sätta in 2 om det är dålig kvalitet på dom eller om man är över en viss ålder.



Lycka till ikväll vännen! :-)

2010-08-31 @ 19:59:58
URL: http://carolinatjader.blogg.se/
Postat av: MDB

Vad roligt att du blivit mer positiv, lycka till!

2010-08-31 @ 21:17:50
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jag fick sätta in två på Sahlgrenska, detta var i juni och jag väntar fortfarande tvillingar :) Det hänger på hur många försök man gjort och hur gammal man är om man får göra det eller inte.Vad heter din läkare denna gången?

Mariana

2010-08-31 @ 21:19:23
Postat av: ettvanligtliv

Vad roligt att du hittade humöret igen. You go girl!

Kram

2010-08-31 @ 22:32:28
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0