Ruvardag 10

Bara 8 dagar kvar till testdagen... det är konstigt. Hur många dagar som går så är det ändå massor kvar ;)
känner inte så mycket som vanligt, men inatt vaknade jag och hade mensvärk.

vet att jag kände samma sak nån gång under vår första ruvning så det kan va progesteronet.
har ju lite ont i sidorna på brösen oxå men det är inte jättemycket.

Försöker koncentrera mig på jul grejjerna och stänga av tankarna. Men inte jättelätt när den gravida familjemedlemmen låg i soffan och tog sig över bebis magen HELA tiden !!
Men inga tårar denna gången bara tjuvsneglade och önskade att det vore jag !

idag ska vi ut - tradition här på juldagen så jag funderar på om jag ska unna mig nån cider ?
Nån cider eller två kan väl inte skada.

Jag har ju haft noll tolerans på alkohol under de andra ruvningarna och vad har jag fått för det !
Så varför inte göra som jag vill och försöka njuta av livet denna gången !

Dryga veckan kvar av väntan kvar nudå,,


Kommentarer
Postat av: MDB

Förstår att det känns segt, men jag hoppas att det ska vara värt väntan.



Tycker absolut att du kan ta en cider. Vår läkare sa att till oss att leva som vanligt, för "de flesta vet ju inte om att de är gravida i det här stadiet". Under första ruvningen var jag jättenervig och tog det lugnt med allt, men andra så kände jag ett behov av att vara mer som vanligt, det hade ju inte funkat att ta allt lugnt första gången ändå. Jag drack inga mängder, men nåt glas champagne blev det ändå.



Kram!

2010-12-25 @ 22:05:20
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: m

Helt ärligt så tycker jag inte att man ska ta nån alkohol alls under ruvningen,har man kämpat så långt så kan man kanske hålla sig? Jag anklagar ingen,det är såklart bara mina åsikter.

2010-12-25 @ 23:56:39
Postat av: m

Helt ärligt så tycker jag inte att man ska ta nån alkohol alls under ruvningen,har man kämpat så långt så kan man kanske hålla sig? Jag anklagar ingen,det är såklart bara mina åsikter.

2010-12-26 @ 17:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0