Sprutdag 4

I morse va jag på sahlgrenska och lämnade blodprovet.
Sen när jag ringde så sa sköterskan att det såg bra ut och att jag skulle fortsätta med samma dos alltså 150 hela helgen.
Nytt blodprov ska tas på måndag, som skickas dit så jag får svaret på tisdag hur vi ska gå vidare.

Så det rullar på!

Men det känns lite konstigt att jag inte ska på något ultraljud än...?
När fick ni göra första vul efter sprutstart ??
Hade vart kul att veta för på tisdag har jag ju sprayat 8 dagar redan och inte kollat vul nångång?
Klart jag hellre slipper, men jag vill ju veta om allt går som det ska och ingen överstimulering pågång!

Men jag får väl lita på att dom kan sin sak!

Gårdagens spruta gick förresten galant ;)
Bästa hittils, så jag kanske börjar få in vanan nu....


Kommentarer
Postat av: Miss S

Sprutdag 8 var mitt första vul. (Enl klinikens standard.)Sen fick jag gå ytterligare tre gånger innan äggblåsorna var fina nog till ÄP. Så jag sprutade i 17 dagar. Men så lång tid är nog inte så vanligt. Det är alltså inget konstigt att du inte varit på vul än. Men har du inte fått någon tid till det heller? Det är kanske lite märkligt. Ring dem på måndag!

2010-02-12 @ 19:27:59
URL: http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se
Postat av: SmultronEtt

Så skönt att provet såg bra ut. Jag ska på mitt första VUL på sprutdag 6, alltså på tisdag, samtidigt ska jag ta mitt första blodprov sedan jag började med sprutorna.



Skönt att höra att det går så bra för dig att ta sprutan! Själv tvekade jag idag... men de gick tillslut. :)

2010-02-12 @ 23:10:22
URL: http://smultronett.webblogg.se/
Postat av: mamma-wannabe

skönt att du är igång och det verkar gå bra.

Jag lämnade jag blodprov på sprutdag 6, sedan VUL på sprutdag 9. Ägglossningssprutan idag dag 10 och ÄP på måndag dag 12...

men det är nog olika på olika kliniker och beroende på person, jag tycker vi alla verka ha olika men ändå ganska lika upplägg.



Lycka till!

2010-02-13 @ 20:57:24
URL: http://familjecirkus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0