3 dagar kvar

3 dagar kvar nudå till spraystart !! 
Har äntligen fått sluta med min andra förkylnings spray.... så det blir bra för näsan att vila några dagar... den gillar inte nässpray... så min stackars näsa kommer nog vara rejält öm efter en månads sprayande!
Men Men !
Jag tänker inte vara en av dom som skriver - "IVF 1 Spraydag 1" på måndag.... av den enkla anledningen att det kommer bara bli ETT IVF för oss - VI SKA LYCKAS PÅ FÖRSTA! (så jag kommer inte behöva skriva ivf 2 nångång )
Jag måste ha förhoppningarna för det ! Det måste bara gå ! Hoppas såååå jag kan försöka hålla mig positiv under resans gång! Jag får inte trilla ner i negativa hålet !

Jag undrar ändå varför det ska behöva vara såhär? Varför kan vissa glida på en räkmacka i livet och vissa ska behöva gå igenom DET HÄR!  Är det meningen att jag ska lära mig någonting av dethär, eller e det bara otur ?

Framsteg i alla fall förresten... det har i alla fall gått en vecka på det nya året och jag har fortfarande inte grinat en enda gång ;) haha, 2009 va nog året då jag grinade mest ! Det fanns ingen framtid och ingen tröst !
Nu ska det bli andra bullar och torra glada ögon !
Tänk om vi skulle lyckas ??? Vilken dröm det hade vart ! dessutom om allt går som planerat så tror jag det är test dag nära E´s födelsedag... WoW vilken present det skulle va ;)
Den finaste kärleksgåva jag kunde ge honom !

Ny läsare ;)
Fia: Jättekul att du hittat hit, skulle va kul att höra din historia oxå. Hoppas ni får komma till sahlgrenska så fort som möjligt! Har skrivit om vårt första besök där ifall du vill gå tillbaka och läsa!

Bara helgen kvar nu.... :)



Kommentarer
Postat av: Fia

Jag har redan gått tillbaka några månader i ditt arkiv och läst gamla inlägg. Det är väldigt intressant läsning, dels för att vi är i ungefär samma fas och dels för att vi tänker ganska lika om de här grejerna.



Vi har försökt sedan våren 2008 och sökte hjälp i höstas. Vi kom in på utredning och den gick jättesnabbt. Från första träffen tills vi fick svar på vad som var fel tog det ca 2 veckor. Jätteskönt. Har hört andra som fått hålla på i flera månader med utredningen.

Jag var fruktnasvärt nervös när vi skulle in och få reda på "felet". Jag var helt övertygad om att det var mig det var fel på, men det var det inte. Det visade sig att min man har för få simmare och därav ivf.



Så nu väntar nästa resa. Det är väldigt blandade känslor. Jag har, liksom du, gråtit massor under 2009. Jag vet att jag också kommer att gråta massor även 2010 - oavsett hur det går. Jag gråter ofta av både glädje och sorg.



Jag har, precis som du, också tänkt varför det ska behöva vara såhär. Varför ska just vi drabbas?!

Varför verkar alla andra ha det så lätt?

Frågan är bara om alla andra verkligen har det så lätt? Det här är ju inget som så många pratar öppet om, så man vet ju inte. Flera andra man känner kanske har genomgått samma resa - fast varit ledsna i ensamhet. Precis som du och jag.



Jag längtar tills på måndag när du äntligen får börja med ditt spray. Spännande! :)



Kram

Fia

2010-01-07 @ 20:09:41
Postat av: MDB

Vad spännande med sprutstart på måndag!



Och vilken bra positiv inställning du har. Är själv inne i ett optimism-flow, och tänker att det SKA gå! Håller tummarna för er!

2010-01-07 @ 21:05:30
Postat av: avlangtan.blogspot.com



Härligt att en av alla "väntan" snart är över, för den är ju alltid värst! lycka till! kram

2010-01-08 @ 08:00:10
URL: http://avlangtan.blogspot.com
Postat av: Cod1984

Hej på dej!!



Hittade din blogg på familjeliv... jätte kul att läsa oh håller med dej till 100% med att vi ska lyckas första försöket... kan ju inte skriva ivf 1 precis som att det kommer bli fler!

Så ja håller helt med dej!

Jag började spraya 6/1-2010 och det går riktigt bra fast jag hatar ta nässpray annars oxå.. så äcklig smak... men nu är det ju för nåt gott!



Ha det underbart

Håller tummarna för er.. Kram//Cod1984

2010-01-08 @ 17:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0