Är jag en ond människa?

Är jag en ond och självisk människa ? :(

Fick idag reda på att en tjej som vi känner precis fått missfall.

När vi fick reda på graviditeten blev jag helt förkrossad, fick dom vanliga avundsjuk känslorna och kände mig såå ledsen. Hon har redan barn, så varför va det hennes tur igen innan oss?? Jag kunde lixom inte förstå! Hur kunde hon få gå före mig i kön !!?? Jag önskade inget hellre än att få bli gravid FÖRE henne !!
Allt va såå orättvist och jag kände mig totalt misslyckad !
Till saken hör oxå att hon blev gravid på första försöket !!!!

Nu ca 4-5 veckor in fick hon alltså missfall ! Klart jag blev otroligt ledsen för hennes skull. Ingen ska behöva gå igenom något sådant ! Men ändå kom en känsla av lättnad krypande fram från mig.... Hur i helvete kan jag känna så !? Är jag verkligen så självisk !? Usch gillar inte alls hur längtan har förvridit mitt tankesätt !
Trots att jag nästan ville gråta för hennes skull, så kändes det "bra" att "nu kanske vi kan få komma före" Fy Fan mår änna illa av mig själv !

Men jag är lite förvirrad tror nästan jag tog mer illa vid mig av missfallet än hon..??
Retade mig på hennes attityd - Tja, då försöker vi väl igen då !
Lite sådär som att det inte spelar nån roll bara skaffa ett nytt.... Gaahhhh
Så jag är ganska övertygad om att hon redan är med barn nästa månad igen... före oss igen... !
I såna fall känner jag att jag inte orkar mera.... vill inte höra mer nu ! Håll det för dig själv !!!!

Vet att det inte är okej att känna såhär men just nu gör jag det ändå !!



Kommentarer
Postat av: Tonci

Du är inte en ond och självisk människa. Jag tror att såna känslor upplever många av oss, jag i alla fall kan känna så som du beskriver. De är normala känslor, trots att de är negativa, men helt och hållet mänskliga.

2010-01-09 @ 13:40:02
URL: http://vivillocksahabarn.blogspot.com
Postat av: Pippifrugan

Du är inte en ond människa.

Men tänk så här istället. När hon sa att det bara var att försöka igen kanske hon tänker som dig att hon inte har lust att prata med alla om hur hon känner. Du har ju inte berättat för henne om allt du går igenom och hon kanske inte berättar allt för dig... Sådana tankar brukar i alla fall hjälpa mig när jag känner mig riktigt nere.

2010-01-09 @ 17:27:50
Postat av: Marielle

Hej!

Ny läsarare utav din blogg! :-)

Tänkte mest bara säga: Du är inte en ond eller självisk människa.. Dessa känslor är nog "normalt" för oss i denna situation. Tror nog att dom flesta har tänkt så här i alla fall en gång..

Lycka till på erat första försök och hoppas att plusset sen vill visa sig så småningom!

Styrkekramar till er!!

2010-01-09 @ 19:00:54
URL: http://mariellear.blogg.se/
Postat av: Plusresan

Om det inte klassas som "normalt" så är jag nog helt koko också för precis så hade jag också känt. Så du är inte ensam tjejen!



KRAM

2010-01-11 @ 10:56:01
URL: http://plusresan.blogspot.com
Postat av: Hani79

Förstår dig precis också!! Det är så jäkla orättvist att vissa lyckas på första försöket samtidigt som man är glad för deras skull!

Ska genomgå IVF för första gången med sprutstart om ca 4 veckor.

Lycka till! Håller tummarna att ni får en liten!!

2010-01-18 @ 17:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0