spraydag 6

SprayDag 6 nudå redan ;) Åh jag är så glad att det rullar på okej.
Funderar dock på att ringa sahlgrenska nästa vecka och se om man kan boka in ett tidigare ultraljud.
dom har ju bokat in ett ultraljud om 3 veckor där dom ska kolla så att cystan inte är kvar och att allt annat ser bra ut!

Men OM den nu inte är borta, då måste dom ju få bort den på något sätt, och det kommer ju dra ut på tiden ännu längre? Jag tänker inte spraya ÄNNU längre...
Så om man kan få ett ultraljud när det gått halva tiden alltså två veckor?
Är den då fortfarande kvar så har vi ju 2 veckor på oss att få bort den. Hoppas dom tycker att detta låter som en bra ide. Jag känner att jag måste få veta om den är kvar därinne eller inte!
dessutom skulle det vara kul att veta om sprayen funkar som den ska och jag blir nedreglerad ordentligt. Efter 2 veckor borde dom ju kunna se nåt resultat.

Ja ja, vi får se.... inte kul att göra ultraljud och blodprov frivilligt men hellre det än att inte veta något!
Dessutom blir det ju en extra tripp till göteborg i såna fall, men man kanske kunde ta lite ikea och annat roligt när man ändå är där!


Kommentarer
Postat av: Carro Tjäder

Hejsan!



Jag har ju gjort 2 ivf:er och fick cysta båda gångerna. Jag har skrivit lite om det i min blogg, hur man tar bort den och hur det kändes..

Kolla in den 15 september och ställ gärna frågor om du undrar över ngt ang cystor eller ng annat :-)



Lycka till, det kommer att gå bra för dig!



Kram



2010-01-16 @ 21:39:16
URL: http://barro55.spaces.live.com
Postat av: M

Heeeej Carro, jag har nu läst på din blogg om cystan, vad va det för sorts cysta du hade?? Min va nån vanlig sort - gulkropps cysta eller nåt? En som borde gå bort av sig själv ? Men jag har egentligen ingen koll då jag aldrig haft nån förut!

Fick du dina under behandlingen? Min va där innan.

Jag kan inte kommentera på din blogg, därför svarar jag här !

Kram M

2010-01-16 @ 23:16:21
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/
Postat av: Carro Tjäder

Halloj! Den ena fick jag under behandlingen och den andra hade jag innan. Det är vanliga cystor som absolut inte är någon fara med. Alla har tydligen såna som kommer och går, dom flesta av dom märker det aldrig. Men dom får absolut inte finnas där vid Äggplock uppfattade det jag det som. Därför var jag tvungen att punktera båda två, det var nästan 1 dl vätska i dom.ryser



Hoppas att din är så pass liten att man inte behöver göra ngt åt den.. Själva behandlingen blev förslängd med ca 10 dagar har jag för mig men man glömmer ju så fort, tur att man har skrivit upp det :-)



Kram

2010-01-18 @ 20:17:55
URL: http://barro55.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0