ultraljud spraydag 18

Hemkommen från sahlgrenska där jag idag fick vänta i 40 minuter innan det blev min tur :(
Om man inte är nervös när man kommer så är man det garanterat när man fått vänta så länge!

När jag tillslut fick komma in så fick jag faktiskt goda nyheter!
Cystan va inte helt borta, men den hade krympt och dom va nästan helt säkra på att den höll på att dra sig tillbaka.
Jag hade ju naturligtvis hoppats på att den skulle varit helt borta men jag är nöjd!
dom sa att den nu va såpass liten att den gör dom ingenting åt. Och jag frågade en extra gång så den inte skulle orsaka något problem när jag ska börja spruta!
Och NEJ den borde inte orsaka några problem. Så det känns som ett positivt besök !

Sen fick vi prata med en barnmorska för att se hur planeringen ser ut!
Och trots lite tjat från mig så får jag fortfarande inte börja tidigare med sprutor... :(
Det är fullbokat på kliniken vare sig jag vill eller inte!

Men men, bara att stå ut ett litet tag till.
Skall skicka in blodprov den 4:e februari...och sen ska dom ringa upp mig den 9:e och ser allt okej ut då så är det bara att köra!
Så den 9:e februari borde det bli sprutdax !!!  ;)

Nu när vi ändå va där så skulle jag lära mig hantera sprutan... Usch jag har verkligen fobi för sånt!
Sköterskan sa att nålen va så liten och tunn så.... Hrm jag kan inte påstå att en centimerer nål e liten.
Bläsch... Men jag fick prova att sticka mig själv och det är otroligt vad kroppen gör fast man inte vill.
För jag ville verkligen inte... okej om jag skulle sticka någon annan men inte mig själv...
Men sköterskan satt ju där och väntade på att jag skulle köra, så vips så hade jag gjort det.

Ja visst, det kändes knappt men det är inte det det handlar om... mådde änna illa efteråt bara för att jag visste att jag gjort det haha!
Så det ska bli spännande att köra igång med dom !
kom igen nu februari.... kom till mig !!!


Kommentarer
Postat av: Fru barnlös

Skönt att cystan nästan var borta! Segt att du inte får sätta igång direkt med det är snart februari.

2010-01-28 @ 17:01:41
URL: http://langrean9manader.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0