WoW !!!!

Shit, Shit, SHIT !!!

Nu jävlar tjejer händer det grejjer !

Oj Oj, ringde sahlgrenska nyss för att säga att min mens va sen denna månaden, så planerat äggplock antagligen skulle behövas flyttas fram.
Tänkte att jag åtminstone skulle fråga om det fanns nån möjlighet att få börja nu i januari i alla fall, och för första gången någonsin fick jag ett JA!!!
WHAT ??!!!

Blev helt chockad då jag iskallt räknade med ett Nej !

Men det finns en hake.... (som det brukar när något går FÖR bra )
dom får inte lägga äggplock så mycket tidigare, så jag kommer att få spraya längre än jag skulle gjort annars!
dom sa att det va upp till mig att bestämma!

Vad detta egentligen betyder vet jag inte ens.... Men jag jublar inombords för att vi kommer att få sätta igång!!
ÄNTLIGEN !!!!!!!!!!

Jag kommer alltså att spraya i 4 veckor innan det blir dax för sprutorna, det vanliga är 2 veckor.... Hrm känns ju lite sisådär och med min otur så skiter det sig kanske för jag kommer säkert ha världens biverkningar!

Klimateriet i en hel månad alltså - Tjihoooo ;)

Hur länge har ni andra sprayat?? Finns det någon som kört så länge som jag ska...?? Eller sprayar alla i precis 2 veckor !?
Är lite skraj i och med att det faktiskt är dubbla tiden, men jag frågade om det va nåt konstigt med att göra så.... och barnmorskan sa att det bara kan bli jobbigt om man känner biverkningar.

Hm.... en del av mig säger vänta ! och gör det så som det ska göras.... men den delen som vinner är den som skriker KÖÖÖÖÖR!!!!!

Så om en vecka den 11 januari börjar jag spraya ;)

WoW jag kan knappt tro det är sant - Vi ska få köra !!

sen den 4 februari ska jag skicka blodprov
och den 8 februari är det sprutstart OM allt ser okej ut.... cystan måste vara borta då!

Och går allt som det ska så e det äggplock vecka 8 !!!!!

Jag sitter här och vet inte vad jag ska tänka !! Börjar det äntligen gå våran väg??
Eller är det nåt lurt med det här som gör allt värre i slutändan !
Inget har någonsin gått vår väg så det är inte så konstigt att jag är lite skeptisk!

Jag har en stor lycko bubbla ovanför mig just nu, men den är även fylld med så mycket rädsla !!!



Kommentarer
Postat av: toksnippa

Va skönt att få börja! Ha ett startdatum o se fram emot, hoppas det kommer gå finemang nu!!

2010-01-04 @ 14:53:31
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Tonci

Vilken bra nyhet!! Kul!!! Jag är glad för dig!!

Jag sprayade en gång och var i klimakteriet i 3 månader (som föberedelse till någon operation), och jag kunde stå ut med den. Jag fick värmevallningar och ibland humörsvängningar, men det var inte så farligt som jag tänkte innan.

Det ska gå bra, du får se.

Kram!

2010-01-04 @ 16:34:28
URL: http://vivillocksahabarn.blogspot.com
Postat av: MDB

Åh vad roligt! Skönt att höra att något går i er väg, och verkligen skönt med ett datum.



Jag räknar ju med att få spraya längre än vanligt pga min endometrios. Men det går nog bra. :-) Ingen av de jag har pratat med har haft några värre biverkningar så det ska nog gå bra.

2010-01-04 @ 18:41:50
URL: http://www.minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Plusresan

Gud så härligt! =) Underbart faktiskt!



Jag fick höra på vår klinik att "man sprayar" i 3 veckor, men det lär ju vara väldigt individuellt. Men det är det jag ska göra. På ett ungefär. Jag ska dit på undersökning exakt 3 veckor efter första sprayningen så jag kommer att vara jättenervös. Har ingen aning om vad de kan se. Kanske tar de bara en massa blodprover?



Har bara sprayat i 6 dagar nu och har känt av huvudvärk, värk i näsan, trötthet och att jag frusit/varit jättevarm omvartannat.



Hoppas jag får börja spruta samma dag som undersökningen. 15 dagar kvar tills dess i så fall.



Åh, jag är så glad för din skull. Det är en härlig känsla att äntligen få göra något aktivt för att försöka bli gravid.

Heja heja!!!!



KRAM

2010-01-04 @ 23:57:05
URL: http://plusresan.blogspot.com
Postat av: Pippifrugan

Förra gången jag sprayade så sprayade jag i nästan 3 veckor innan jag började med sprutor. Den här gången har jag sprayat i två veckor än så länge och det blir minst två dagar till, sen får vi se. Ska ha kontakt med Sahlgrenska på torsdag för att få veta om jag ska börja med sprutorna eller om jag ska spraya ett tag till.

2010-01-05 @ 14:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0