tankar om nästa ivf

Igår kväll slogs jag av tanken att tiden rullar på rätt bra ändå... och att jag verkligen inte vill göra ivf igen :(

Åh konstig känsla det där !
En del av mig längtar och vill verkligen sätta igång för då är det ju äntligen något som händer och vi får en RIKTIG chans just då!
Men den andra delen orkar verkligen inte ge sig in i den karusellen igen! känns ruggigt jobbigt och jag ser inte fram emot allt krångel och all smärta !

E kommer börja ett nytt jobb lagom tills det blir dax oxå, vilket gör att det känns ännu jobbigare !
Det är inte ett jobb där man bara kan smita ifrån och ta lite ledigt hur som hellst! Så det kommer bli en riktig utmaning hur vi ska lösa det!?
Är ju inte så kul att vara borta ofta när man precis har börjat och ska försöka visa vad man går för !

tycker synd om honom och det ger mig skuldkänslor - varför vet jag inte!

annars mår jag precis som vanligt så jag tror ju inte direkt att något mirakel har varit framme :(
Bara ställa in sig på mens och nytt ivf försök !
Huuuhhh

hoppas att det kunde bli lite fler ägg den här gången.... fick ju ut 7 st senast och det ska man ju vara nöjd med, men det hade varit roligt om det kunde bli lite fler så man kunde fylla frysen!
det dubbla hade vart helt galet kul att få ut ! ;)

usch, fast nu slogs jag av tanken att genomgå ett äggplock igen.... aj aj aj, vill inte !
och jag ser verkligen inte fram emot de där hemska blodproven som skall tas var och varannan dag ;(
Fyyyy så ont!

ja ja.... det är ju ett bra tag kvar så jag får väl försöka att inte tänka på det för mycket!


Kommentarer
Postat av: Mia

Känner igen dom där tankarna.. jag väntar på en blödning nu och sedan i höst får vi sätta igång igen..



Kram

2010-07-05 @ 21:13:05
URL: http://www.prackan.blogspot.com
Postat av: Barnarlivet

Känner igen mig så väl i det du skriver. Man längtar efter en lösning och samtidigt känns det jättejobbigt att gå igenom hela behandlingen igen. Jag bävar framförallt för all väntan och alla resor mellan hopp och förtvivlan.

2010-07-06 @ 09:33:52
URL: http://barnarlivet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0