kvalitets tid

Hrm... idag hade jag och sambon lite "kvalitets tid" - eller okej vi hade sex, det har nämnligen inte blivit mycket av den varan på sista tiden. Då man glömmer bort att leva på normalt och istället bara prickar in ägglossnings veckan och kör på som kaniner.

det trevliga förstördes dock av att jag mitt i började blöda.. ???
va precis som en sådan blödning jag brukar få efter ägglossning. Men jag är bara på cd 9 så det är inte dax än !
Åhh att det alltid är något ?? jag undrar förståss vad detta kan bero på !?
Vi pratar inte om några mängder här nu, men tillräckligt för att jag inte ville fortsätta !
Undrar om det kan bero på antibiotika kuren vi ätit ? Att slemhinnorna fortfarande är för torra därinne ?
jag tar ju ovesterin krämen 2 ggr i veckan som ska återuppbygga slemhinnorna så det borde väl ha hjälpt!

Man blir lite less på att det alltid är något som är fel. och jag orkar verkligen inte ens kolla upp det, jag har ju ingen gynekolog i den här stan och det får fasen räcka att vi ska till sahlgrenska hundra gånger den här hösten :(

känns skit att börja med ännu fler mediciner som kommer göra dom där stackars slemhinnorna ännu skörare... kommer bli som en ond cirkel !
Måtte det ta sig denna gången så vi bara kan få leva sen !!

Är det bara vi förresten eller förstör hela den här barnlöshets karusellen era sexliv !???
Folk tror att sexlivet förstörs när dom får barn, här går det åt fan redan vid försöken.... det som ska vara det "roliga" med att skaffa barn !

Efter 3 år är det inte roligt längre !

Vi har haft vår svacka nu och ska verkligen försöka anstränga oss för att det ska bli som förr igen ! Hitta tillbaka till det som va oss och inte bara köra på enligt ägglossnings schemat !
Men det är inte så lätt alla gånger... först sliter man ut sig under ägglossningen så man bara vill vila veckan efter. Sen kommer veckan innan mens och då är man antingen för nervös eller så kommer det spottings tidigt så man tappar lusten. Mens veckan är blodig och kladdig och det blir ett nej, dessutom är man ofta helt tömd på känslor då man misslyckats ännu en gång !
Sen kommer den veckan jag är i nu.... veckan efter mens och innan ägglossning !
Det är alltså nu man ska passa på bara för att man VILL....
men då börjar ju somsagt andra besvär....

ja det är inte alltid lätt!!


Kommentarer
Postat av: MDB

Håller med om att det inte är lätt! Kan säga att mitt och makens sexliv har tagit stryk så det heter duga. Det började redan när vi "bara" timade ägglossningen. Det var liksom som om alla krafter gick åt till de dagarna och inget blev över till resten. Sedan började behandlingarna och mina slemhinor reagerade väldigt kraftigt på sprayen så då var det stopp då med. Och nu när jag äntligen är gravid så mår jag illa (väldigt upphetsande) och är orolig för missfall, så det blir vääälidgt sporadiskt.



Idag läste jag dock om en undersökning där man följt upp par som fått barn via ivf och där visade det sig att sexlivet kommit tillbaka, så hopp verkar finnas. :-)

2010-07-21 @ 22:49:19
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: ettvanligtliv

Vet precis hur ni känner. Det är exakt likadant för oss. Det går inte att älska med varandra när man vet att så jädra mycket står på spel. Det är absolut inte upphetsande och min pojkvän känner sån stor press att han måste komma att det ofta blir svårt. Känns skit att det ska behöva kännas skönt när ÄL-veckan är över.

2010-07-22 @ 09:12:57
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0