en vecka kvar

Idag är jag sjuk... spöregn ute och här inne sitter jag och hostar, nyser, snorar och har ont i halsen !
Små skrattar lite när jag ser mina bisolvon host tabletter. Det fanns en tid då jag tog dessa vid ägglossning då jag läst på familjeliv att det kunde hjälpa att bli gravid... haha, ja gick på det och många andra liknande saker. Idag vet jag bättre, idag ligger jag inte längre upp & ner efter sex eller äter massa konstiga saker som någon hävdar att det fungerar , idag äter jag enbart tabletterna för min hosta.
kanske för att man gett upp hoppet lite, men bara lite... inte helt och hållet det ska ni veta !

andra människor kanske hade önskat att de blev friska fort vid en förkylning, men jag sitter här och hoppas att det kan hålla sig kvar åtminstone till ägglossningen! Passa på när immunförsvaret är nere lixom :)
När kroppen kanske inte stöter bort allt som inte ska vara därinne.

dag 13 idag och ägglossningen borde komma imorgon eller dagen därpå. Jag har inga förhoppningar denna gången men som vanligt så är det klart att vi gör ett försök !
kanske inte lika ihärdigt försök som annars men visst ska det mysas lite ett par dagar frammöver ;)

Igår va jag på apoteket och beställde alla ivf grejjerna ! så nästa vecka är det bara att hämta ut allt!
Känns konstigt, jag har lixom inte tänkt så mycket denna gången. Förra gången räknade jag verkligen ner dagarna och va rejält förberedd, men nu har jag inte riktigt hunnit tänka !
Bra det antar jag, då kanske det inte behöver bli en sån stor grej utan jag kan vara lite avslappnad !
Men jag har heller inte hunnit ladda upp mitt hopp.... känner att jag skulle behöva lite hopp, men det kanske kommer ! Är ju trots allt många veckor kvar till själva äggplocket !

känns lite jobbigt dock att det är stängt överallt när jag börjar. Jag hade velat veta om det är okej att fortsätta med ovesterin krämen nu när jag börjar spraya..?? Har ju ingen aning om hur de fungerar ihop ?
Varken sahlgrenska eller dr L har ju öppet ! Så jag får köra på med båda tills jag kan fråga någon !

vet inte om det varit bra eller dåligt att haft en ofrivillig paus från allt detta - många tycket det är skönt att vila upp sig och tänka på annat, jag känner snarare att tiden bara gått till ingen nytta och att man hunnit glömma mycket av det ! känner mig inte alls lika insatt !

Men men... Ladda va det ju jag skulle göra, en vecka kvar till spraystart !!!!



Kommentarer
Postat av: ettvanligtliv

Haha, har även jag trott lite för mycket på kraften av Bisolvon :D Har även provat grapejuice en cykel (smakar skit). Det enda jag gör nuförtiden är att sova med en kudde under rumpan efter sex. Otroligt obekvämt men det känns bra på nått sätt :P.



Vad kul att det är dags för sprutstart snart och att du slappnar av och tar det som det kommer. Det är ju faktiskt allt man kan göra. Du kanske kan höra med Kix, http://kix.bloggplatsen.se, om det där med sprutor och ovesterin. Hon har också haft samma ordination som du och jag efter besök hos underbara tant L.



Håller tummarna för IVF:et men också för ert egna försök innan. Kom ihåg att spermierna har en mycket gynnsammare miljö nu. Detta är ert andra försök efter att ni blivit friska ;D.

KRAM!

2010-07-25 @ 23:01:32
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0