halvvägs i antibiotika kuren

Idag ringde telefonen och det va dr L som ringde bara för att höra hur allt gick och om allt va bra !!
Jag blev helt paff då ingen annan läkare någonsin verkat bry sig hur vi mår ! inte ens när man ringt till kliniken för att meddela ett misslyckande har de brytt sig....inte dirket frågat hur man mår eller något :(

Så denna läkaren är verkligen något extra - skulle vi lyckas ska jag skicka henne världens största bukett med blommor ;)
Så jäkla synd bara att sundsvall ligger så satans långt bort, hade velat haft henne som min riktiga läkare men det finns det ju inga chanser till.
Har ju ingen annan gynekolog direkt... bara de olika läkarna som undersökte mig under utredningen, och de va verkligen ingen som jag ens kommer ihåg.

Nu till denna behandlingen,
Nu är vi halvvägs med antibiotikan och ikväll börjar jag fundera på om det har uppkommit ett problem eller inte ??
tycker att det änna bränner lite där nere och har fått lite konstiga flyningar.
Så nu kanske jag har åkt på den där svampen trots allt ??

Jag har aldrig haft svamp så jag vet inte hur det ska kännas ?
Men det står klart och tydligt att biverkningarna av dalacin är svamp och det känns ju satans äckligt!
Jag har ju fått canesten utskrivet som jag ska ta direkt när dalacin kuren är slut och den ska ju ta bort eventuell svamp så vi får hoppas att det hjälper?!

Jag dör om detta skulle bli ett återkommande problem nu när jag aldrig haft det förut...

annars så känns det som om mensen är påväg... önskar att jag kunde trolla bort den just denna gången så jag kunde hinna göra färdigt behandlingen, känns extra surt att behöva göra en paus om den förbannade svampen bryter ut... men det är bara att bita ihop och stå ut.

Mycket ska man fan stå ut med för att få en familj !! ;)
( att frivilligt ta medicin som framkallar svamp - helt idiotiskt men klart värt det i slutändan förhoppningsvis! )



Kommentarer
Postat av: ettvanligtliv

Canesten funkade jättebra för mig, blev mycket bättre efter dalacinkuren. Hang in there.

Har tänk exakt samma tanke jag med. Ska skicka en jättebukett när vi är gravida. :D

2010-06-15 @ 10:09:32
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: paulina♥

hejsan :) hur är det med dig idag?

kram

2010-06-15 @ 10:25:17
URL: http://paulinabladh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0