antibiotika kur :)

Jepp då va man hemma från sundsvall igen ca 140 mil åkte vi !!!!
Helt sjukt och idag är jag döds trött!

MEN vi är väldigt glada att vi åkte i alla fall, dr L hittade den "dumma bakterien" även hos mig, tror det är den många kallar för bakteriell vaginos? hon såg att jag hade östrogen brist och och saknade de mjölksyre bakterier som man ska ha!

Så nu är det en dunderkur i 3 veckor som gäller, fick med mig en hel kasse med recept mediciner!

Det känns jättebra att vi åkte och att vi åtminstone kan göra något för att förbättra våra chanser.
Jag försöker att inte drömma mig bort och tro att det här är lösningen men man gick därifrån med ett leende på läpparna i alla fall ;)

L va helt övertygad om att vi skulle bli gravida utan ivf efter denna kuren - jag är väl lite mer skeptisk men såklart tänds ju hoppet igen ! och om inte annat så känns det bra att ha en bra naturlig balans därnere när det blir dax för nästa ivf!

Enligt L skulle jag haft denna "bakterie" i flera år och då kan man ju verkligen undra varför ingen annan har sagt något ?? De senast 2 åren har jag ju inte gjort annat än att undersökts i den där stolen ! Piss, hon sa även att hon aldrig skulle skicka mig på ivf i det skick jag va i nu, att det skulle vara helt meningslöst ! Vilket betyder att vi kanske gjort ivf & FET i onödan ! Man blir lite frustrerad när man tänker på det, men samtidigt är jag glad att få fixat det nu och inte göra ännu mer försök i onödan !

Så nu går både jag och E på en antibiotika kur i 9 dagar!
2 olika tabletter varje dag - Doxyferm & Flagyl

Jag får även en äcklig antibiotikakur som heter Dalacin, jag som tyckte att vagitorierna va fruktansvärda... de är ingenting mot detta - en äcklig kräm som ska sprutas in med en plats spruta - Blääääschh
den ska tas i 7 dagar och jag har endast genomgått EN.... kommer bli en lång vecka fylld med klet :(

efter den får jag nån form av vagitorie som ska förhindra svamp infektion, dalacin grejjen kan annars göra så man får svamp och det vill vi ju absolut inte ha! den är en engångs grej som tur e.

Sen börjar det jobbiga, i 14 dagar till ska jag alltså fortsätta ta såna där klet sprutor :(
Ovesterin för östrogenbristen och Lactal för de där mjölksyre bakterierna ska komma i balans !
Sen efter denna dunderkuren ska ordningen alltså vara återställd och det är bara börja göra barn ;)

Ja vi får väl se vad som händer men just nu känner jag mig väldigt glad och positiv till detta i alla fall.
Då jag aldrig haft några besvär så hade ju detta aldrig upptäckts om vi inte åkt dit så det va helt klart värt alla pengarna och timmarna i bilen !!

Hoppas på det bästa nu !! ;)


Kommentarer
Postat av: Tea

Hoppas att det hjälper!

2010-06-08 @ 17:50:02
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Mariana

Hej va intressant, vad var det hon hette och vad var telefonnumret? Är det privatklinik? Vad kostar besöken? Själv går jag på SU och nu ruvar jag för tredje gången,två embryo denna gången, är på ruvardag 5 och det känns fruktansvärt jobbigt.Det är ju alltid bra att få reda på nya saker man kan ta till om denna gången heller inte fungerar. Du har låtit ganska nere när du skrivit de senaste gångerna och i ditt inslag idag är det som en helt annan hoppfull person :) Fast jag förstår känslan efter ett misslyckande, jag har alltid tyvärr behövt vara sjukskriven när jag vart nere.

2010-06-08 @ 20:01:23
Postat av: Pi

Jag tar gärna namn och telefon till den där doktorn!



Vet att du skrivit namnet tidigare, men skulle uppskatta om du kunde ta det igen, för jag kommer inte ihåg i vilket inlägg du skrev om det :-)

2010-06-08 @ 20:18:59
Postat av: Åsa

Håller tummarna att detta kommer gå jättebra i slutändan efter allt kletande!

Kram, kram

2010-06-08 @ 20:26:14
URL: http://www.asa1977.blogspot.se
Postat av: Lisa

Vad skönt att fatt lite hjälp! Jag undrar bara lite hur undersökningen gick till, hur kunde hon se pa en gang att det var Bakteriel Vaginos och östrogen brist? Tog hon nagra prover?



Lycka till!!

2010-06-08 @ 21:43:36
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: Marielle

Håller tummar och tår att detta hjälper!



Kramar

2010-06-09 @ 20:57:02
URL: http://mariellear.blogg.se/
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Jag va ju hos gyn men han gjorde ju inget test men jag fick iaf Dalacin på recpet sen är ju Lactal och Ovestrin receptfritt, Doxyferm är samma sak som Tetralysal som jag åt i 6 mån i våras så det tror jag räcker :) Sen ska jag se om jag kan få fatt i Flagyl på annat sett alt. att jag har det hemma, det påminner nämligen om en medicin som vi tog under vår IVF.

Om du har tid o lust skulle du kunna specificera lite när du tog de olika medicinerna, i vilken ordning och hur mycket? Du får gärna mejla mig om du vill :)



KRAM!

2010-08-16 @ 13:55:30
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0