om dalacin..

inne på dag 3 i min lilla antibiotika kur, och jag är lite orolig att jag gör fel....
Dalacin krämen kladdar något enormt under dagen och det gillar jag inte :(

Tar den ju på kvällen och under natten e det lungt men dagen efter rinner det ut och kladdar mest hela dagen !
undrar om jag gör rätt med den där plast sprutan? Om någon annan har gjort detta får ni gärna berätta hur det gick för er!
Står att man ska föra in den så långt som möjligt men på mig tar det bara stopp efter ca en tredjedel av sprutan, sen gör det ont och det vill man ju inte!

Vet inte om det är inbillning men jag tycker jag mår lite illa av all skit jag proppar i mig! och trött som fasen är jag, Skulle hellst vilja lägga mig och sova bort den här kuren och sen ska allt va bra igen :)

Ludmila tyckte inte jag skulle använda trosskydd, utan bomull..?? men då det kladdar så vill jag gärna ha trosskydd på dagen i alla fall.

önskar att det bara va tabletter, för 3 veckor av kladd känns väldigt jobbigt just nu. Speciellt eftersom jag snart hoppas på en underbar bad sommar. Hur fasen ska jag kunna bada om det nästan rinner längst benen på mig? ;) usch, men jag lär mig nog snart att handskas med detta.
Midsommar kommer bli tufft däremot, då vi har bokat stuga som vi ska dela med 6 andra personer,,, oj oj... det blir klurigt att smyga med kladd sprutor under täcket. Och har vi otur blir det även då det är dax för ägglossning...haha, och den får vi ju inte missa nu heller.

Ja ja... vi får väl se hur det rullar på här framöver !

Så fort juni mensen kommer oxå ska jag ringa sahlgrenska för att få reda på hur nästa ivf behandling i september kommer att se ut och ungefär vilken vecka vi får börja !


Kommentarer
Postat av: Carro

Hej! Skönt att läsa att du verkar se framåt nu! Härligt! Men jag måste fråga en sak, har du ifrågasatt din gynekolog här hemma? Varför har man inte tagit proverna här hemma? Jag blir så förbannad om det är så att dom inte vill ta proverna på dig och på så sätt "tvingar" dig att åka så långt.. Jag har också börjat fundera på om jag kan ha den där bakterien men vågar nog inte fråga min gynekolog då jag redan har ifågasatt en massa annat.. Hur gör folk? Kan man kräva att dom tar testet?

Kram

2010-06-09 @ 16:53:03
URL: http://www.barro55.spaces.live.com
Postat av: akna

Vad skönt att du fick hjälp ifrån henne, och vad retsamt att du har gått runt med det så länge!



Jag har också använt sprutan med kräm, kommer inte riktigt ihåg hur långt jag fick in den, men det gjorde inte ont i alla fall.. Ligger du ner när du sprutar in krämen? Jag tycker det är lättare att få in den då..(med benen böjda)



Det droppade lite dagen efter när jag använt det, men det räckte oftast med ett trosskydd. det rann inte i alla fall!



jag har köpt ett par bindor och trosskydd på ica som heter natracare (whynaturalpads.com) som inte är klorblekta och snälla mot kroppen, du kanske kan ta dom ist för vanliga och ist för bomull!



Carro:

Jag tycker absolut att du ska ifrågasätta din gynekolog om de kan testa dig, säg att du är orolig och att du läst att det är ganska vanligt. Vill dom inte så kan du ju prova att ringa någon annan, inte så kul men..Om det gör att din oro stillas så kan det vara värt det! Stå på dig, de finns där för oss!



Kram

2010-06-09 @ 18:04:22
URL: http://www.hoppofortvivlan.blogspot.com
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Jag träffade en zonterapeut som har inriktat sig på ofrivilligt barnlösa, hon kände också till Ludmilla och brukade rekomendera sina patienter att ta kontakt med henne.

Jag e imponerad över att ni åkte så långt!

Lotta (zonterapeuten) sa att det kanske räckte att jag ringde Ludmilla och fick veta vad det va för mediciner eller vad det va man skulle göra för undersökning och försöka få hjälp hemmavid (bor i södra Skåne). jag ksulle kanske kunna lyckas få recepten på medicinerna, men undrar om det skulle kunna vara negativt att ta kuren om man inte har bakterien. Orkar heller inte jag runt efter gynekologer och tjata och förklara. har ingen gyn då jag bara gått på KK udner utredning och där jag gör cellprover. Dit e helt meningslöst o gå. De fattar ingenting. Måste nog va privat för att få hjälp.

2010-06-11 @ 13:58:12
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: ettvanligtliv

Hej,

Jag använde bomull och det fungerade bra, man måste bara anpassa sitt trosval lite :) Jag och min sambo som också heter E blev otroligt dåliga i magen av antibiotikakuren, annars kände jag inte av några andra otrevligheter.



Kram

2010-06-15 @ 10:07:18
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0