funderingar...

Lite tros checkande har börjat....  :(

Tycker lixom att det känns som om det "rinner till" lite ibland och då måste jag ju bara kolla så det inte är någon färg !
Än så länge ingenting, men jag har ju läst många ivf bloggar och för många kan mensen komma runt dag 10 och frammåt....
oj oj

Jag har på känn att den INTE kommer och hoppas så att jag har rätt!!!!

Blir en jobbig nästa vecka....

Men jag har lite funderingar över falska pluss som jag läst lite här & där !?

Vad är det för läkemedel som ger falska pluss ???

Jag har ju använt suprecur nässpray
puregon pennan, och pregnyl som ägglossnings spruta!
och nu sist är det ju progesteron vagitorierna !

Så jag funderar massor, OM jag skulle få för mig att testa tidigare... kan jag då få ett falskt pluss ???
Då skulle jag ju dööööö !!
Nu tänker jag ju absolut inte testa tidigare än dag 16 i såna fall.... men ändå jag är lite nyfiken vad som skulle orsaka ett falsk pluss ??

Funderar mycket kring graviditetstestet !!
Om jag går så långt som 15 dagar utan mens så skulle jag nog vilja testa på dag 16 ( E´s födelsedag)
Många andra har ju dag 16 som testdag så varför skulle inte jag kunna tjuvtesta ??

Men samtidigt är jag livrädd... skulle ju i såna fall göra det som en överraskning, att ge ett pluss till E i födelsedagspresent! Men tänk om det då blir ett minus... vad fasen gör jag då.... kommer ju inte hålla det för mig själv precis.... utan kommer ju förstöra hela hans födelsedag redan på morgonen  :(
och det känns ju mindre roligt! speciellt eftersom vi antagligen ska fira med hans familj sen på kvällen, ska vi sitta där helt förstörda då... Usch ! Jobbig tanke !
Sen kanske han skulle bli ledsen om jag gjorde testet själv i smyg utan att han får vara med...?? Fast hur ledsen kan man bli om man istället får öppna en present med ett graviditetstest som är POSITIVT ;)

Oj oj.... konstiga problem jag har va ;)
Men när tiden går såhär långsamt så har man inte mycket annat att göra än att fantisera ihop saker !
Hur skulle ni gjort ??


Kommentarer
Postat av: Sara

Den enda av dina mediciner som kan ge ett falskt plus är Pregnylen, nu har jag inte använt det själv utan Ovitrell som också är en ägglossningsspruta.

Den sitter i alla fall i kroppen i upp till 10 dagar, då räknar du från dagen du tog sprutan, så du kan rent teoretiskt sett testa nu utan att det kan ge ett falskt plus, men det kan vara för tidigt än för plusset att komma fram.



Håller mina tummar!

2010-03-05 @ 16:04:37
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Emelie

För mig kom mensen alltid på RD12, ena gången var på min födelsedag snacka om rolig födelsedag när allt besök kom typ tio minuter efter blodet..

Som sara skriver så är det älsprutan som kan ge falska pluss men den sitter i kroppen ungefär tio dagar så efter det är det fritt fram att testa, jag tjuvade alltid men fick aldrig något pluss, jo föresten denna gången men det var ju inte en ivf men jag använde äl-spruta och fick plusset 12 dagar efter den =)

2010-03-05 @ 16:44:58
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hejsan!

Finns en anledning varför man får ett testdatum, så med min mening är det stolligt att testa innan! Kan ske låter tråkigt men de vet sin sak och det är därför en del till och med har flyttat fram testdatum till dag 21. Det är ju såklart upp till var och en, men testdagen finns för en anledning.. Lycka till... jag har jämt nyss plussat efter ivf 1.

Kram

2010-03-05 @ 19:12:50
Postat av: SmultronEtt

Oj, nä de verkar inte vara lätt för dig ang hur du ska göra. Jag förstår dig som gärna vill överraska med ett plus. Jag kan tyvärr inte ge nått smart råd. Jag kommer hålla ut till dag 16 då jag har min testdag, det finns ändå inget jag kan göra åt saken tidigare, de blir ju som de blir.



Du ställde frågan om min magkänsla i min blogg... jag kan bara säga att jag inte vågar ha någon. :(



Kram på dig och ha en underbar fredag!

2010-03-05 @ 19:15:32
URL: http://smultronett.webblogg.se/
Postat av: MDB

Förstår att det är svårt, skulle nog själv vela på samma sätt. (Iofs tror jag själv att jag kommer tjuvtesta, bara en dag eller två...)



Mitt enda råd är att vänta och se hur det känns när det börja närma sig födelsedagen och dag 16.

2010-03-05 @ 19:36:53
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Lila

Hej, du har inte konstiga problem, jag lovar att dina tankar och funderingar är fullt normala och jag kan garantera att var och en som genomgår det vi gör/har gjort har sådana här ideèr. Så nu har du ett bekymmer mindre att bry dig om:).



Oj, jag är sån där som inte kan hålla mig. Jag skulle nog redan testat på dag 15, för att inte ladda på hans födelsedag. Jag skulle nog inte säga innan jag testade, utan göra det först för att ta första glädjen/sorgen för sig själv. Om det är -skulle jag berätta, då har man en dag på sig att landa i det (innan födelsedagen). Om det är + på stickan skulle jag slå in den i en present och ge på morgonen tillsammans med lite ljus och sång, för jag kan nog inte komma på någon bättre födelsedagspresent.



Jag önskar jag kunde vara sån där cool brud som kan hålla sig till testdag, men tyvärr är jag inte sån och tur är väl det att vi alla är olika:)



Det här är vad jag skulle gjort, men självklart måste du gå utifrån vad du känner och vad som du tycker är ok.



Jag håller iallafall tummar och tår att pyret stannar och att din man får en sjudundrandes födelsedagspresent:)



kramis Lila

2010-03-05 @ 21:13:56
URL: http://minbloggvarld.blogspot.com
Postat av: Anna

Du kan inte få falskt plus då, ett plus är ett plus!! Ägglosdningsspruta kan ge utslag 10 dagar efter du tagit den, men på dag 14 är den ute ur systemet!

2010-03-06 @ 10:00:20
Postat av: Miss S

Jag skulle definitivt inte testa på födelsedagen. Med tanke på hur förstörda vi var hela testdagen, så är det inte värt att förstöra en födelsedag. Om det nu skulle vara negativt förstås. Har ni möjlighet, så skulle jag nog rekommendera att testa dagen efter faktiskt. Men det är ju bara mina tankar. Vi ville inte heller testa en vardag när vi skulle till jobb sen. Utan tog det på helgen då vi kunde sörja eller glädjas i fred hela dagen.

Håller tummarna!

Kram

2010-03-06 @ 10:20:20
URL: http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se
Postat av: Sophie K

Testa direkt alla gått hem! Jag har inte kunnat hålla mig utan testat typ dagen efter befruktning och framåt tills jag fått mens. Dock inte ivf.

2010-03-06 @ 10:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0